Khaffner Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg har trålet gjennom ikea, skeidar og bohus sine hjemmesider, men fremdeles ikke funnet noe. Ønskede mål: 40x24x100 (BxDxH) centimeter. Alle tallene er maksimale. Størrelsen begrenses dessverre av nærliggende møbler. Tanken er å ha lade/docking-stasjon til alle dingsene mine oppå, og skuffer inni med plass til utstyr og småting. Noe alá denne, men i riktig størrelse: Farge og materiell er ikke så viktig, vil først se deres forslag Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Får du ikke det ikeamøbelet der i en lavere utgave også? Eller hvor er problemet med den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Den er for stor i alle retninger og har et innebygd speil i toppen. Bortsett fra det, stemmer den i utseende, utforming og formfaktor. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du kjøper en 20 cm bred furu hobbyplate, den gir materiale til sidene, og en 40 cm bred. Den gir materiale til skuffefronter og topp og en sokkelfront i bunnen, og såvidt også bakplate. Skuffeskrog lager du i 8mm kryssfiner (18 mm hobbyplate her er overkill og spiser for mye av plassen i skuffene. Du trenger også noen tynne lister eller noe skuffene kan hvile og gli på. Så er det bare om å gjøre å måle nøyaktig og sage pent, og skru eller tappe og lime det hele sammen med passe nøyaktighet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Det har jeg dessverre ikke tid eller ressurser til, jeg vil helst kjøpe noe ferdig. Jeg kan modifisere og montere, men ikke lage fra scratch Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102108 Dersom høyden kunne halveres og få dører foran hyllene; eller bytte ut hyller med skuffer, hadde det vært perfekt. Kan det gjøres med den, eller finnes det noen ferdig lignende løsning? Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Det finnes dører til andre Bestå-hyller, men om det gjelder denne også vet jeg ikke. Å kappe den i to er egentlig ikke så vrient, men å få døren pen tror jeg er verre... Bestå har en egen interaktiv designer på hjemmesidene hvor du kan se om det finnes skuffe- og skapseksjoner til den. Endret 8. juni 2011 av enden Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 har du link til designverktøyet? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det ser ut til at deler av IKEA-sidene er nede akkurat nå, men finn produktet ditt og velg linken til hele Bestå-serien (nede på høyre side) når alt virker som det skal. Der er det en link til Bestå planleggingsverktøy. Personlig liker jeg å bruke snekkersag til kapping av folieplatene til IKEA. Det gir best følelse med materialet, men krever litt ekstra konsentrasjon og presisjon. Bruk maskeringstape for å unngå fliser og vær veldig forsiktig med vekten på retur av saga så du ikke river av folien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå