Lafsen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei Har fått en liten oppgave av gubben til søstra mi om å legge om kabeltv nettet dem har hjemme hos seg. Har lagt ved bilde av hvordan det er per i dag og hvordan jeg ville gjort det. Canal digital godkjent antenne kontakt RG6 trippelskjermet koax kabel Dette er utstyret jeg har sett meg for å bruke i dette anlegget, er dette riktig? Noe jeg bør passe på? Det som er viktigst for meg er å ha minst mulig signaltap. Sånn som anlegget er i dag så går jordkabelen inn på splitteren som sitter ute, hvor den ene kabelen går ned i kjelleren og den andre inn i stua. Det jeg lurer på er om det er mye tap i splitteren? For hvis det ikke er det så lurer jeg på å bare bytte koax kablene som går ut fra splitteren istedet for å flytte jordkabelen som jeg har tenkt. En ting jeg har lagt merke til er at kabeltv anlegg fra canal digital er veldig utstatt for tap etter at det ble digitale signaler. Hjemme hos meg selv så sitter jordkabelen koblet til antenne kontakten i stuen (hvor min far har full styrke på signalene) også går min koax kabel fra antennekontakten i stuen til antennekontakten på soverommet mitt (ca 15 meter kabel) og jeg har ikke fullt signal på min tv. Jeg har byttet min kabel fra koax kabel fra Clas Ohlson til trippelskjermet RG6 og ennå har jeg ikke fullt signal. Kan det være antennekontaktene som er problemet? Skal det være endemotstand i antennekontaken min når den er den siste i serien? Håper virkelig jeg kan få noe hjelp her. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå