Gå til innhold

Ny PC, størsteparten

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal oppdatere en 3 år gammel PC som er blitt ustabil på sine gamle dager. Har jukset den til lenge, men nå er det slutt. For mye BSOD's og hjelper ikke lenger å hoppe minnet rundt omkring :) (2. runde med minne så det stikker nok dypere enn brikkene)

Ser for meg en full oppgradering med unntak av dvd spiller og tast/mus og skjermkort for nå 5870.

har laget en liste på komplett for moro skyld, uten å studere prisene mellom nettstedene for mye enda. Mer et "proof of concept"

Har dere noen tanker om dette oppsettet? er spent på minne og cpu kjøler, men med 2x4GB håper jeg det skal gå i ytre par :)

Skjermen er jeg også usikker på.. har en 22" samsung idag som jeg ikke er fornøyd med (innsyn) også 3 år gammel

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=921068&su=B5787CAD-150B-4682-A5E7-6459A8401CAE

Alle tips mottas med takk

Den skal overklokkes, og spill er nok det tyngste som skal gå på denne maskinen. SKAL drive en oppgradering på skjermkortet etterhvert. (evt xfire/sli)

Mvh

Ole

Nå skal det virke...

Endret av Krieghoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet vil ikke passe med kjøleren.

Komplett.no er dyrere enn dustin.no

Strømforsyningen du har valgt er helt grei, men det finnes billigere og bedre på dustin.no

Priser og deler tenker jeg deler over ikke mer enn 2 nettsteder, men dustin har gode priser og tenker jeg plukker det jeg kan der. resten antageligvis komplett eller mpx (gode erfaringer)

Ang minne: dette er et sett på 2x4GB, billig og etter alle solemerker godt minne. Jeg tenkte siden jeg fikk det i 2 moduler at jeg kunne sette det i spor 2 og 4.. blir det fortsatt knapt kan jeg like gjerne få en Noctua 14 kjøler. (kanskje ikke, litt tung)

Noen tips for skjerm?

Takk for innspill!

Endret av Krieghoff
Lenke til kommentar

Ville heller kjøpt corsair h50, h60 eller h70 enn Noctua

planla opprinnelig med en a70 kjøler (se oppsett) i håp om at den var smalere så jeg fikk inn høyt minne i slots 2 og 4. Jeg går gjerne for lavere minne om der er noen gode pakker, men vil helst ha 2x4GB istedet for å fylle alle slottene. Holder nok på den kjøleren siden den er halve vekta av noctua d14? uansett. Vannkjøling får jeg spare til neste gang.. igjen :)

Lenke til kommentar

Ville også gått for denne ssden : http://www.dustinhome.no/pd_5010589553.aspx

Edit: Den var vist ikke på lager...

Edit 2: Her er oppsettet hos dustin. http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=d2ea022117fa43e7aafa1c91f433600e

Hvis du kan vente på at SSD en kommer inn ville jeg gjort det.

Det var et bra oppsett

Jeg tenkte på noctua d12, men d14 er jo drit bra og drit kul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...