Gå til innhold

Hjelp! Får ikke dette til! (mulig ødelagt Bryllupsvideo)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Håper veldig at noen kan hjelpe meg. Jeg driver hovedsakelig med foto, men kjøpte et videokamera for å kunne filme store begivenheter, bryllup, fødsel osv..

Har nå i lang tid bare kjøpt nye kort, fordi jeg ikke har klart å få til prosessen fra kort til DVD.

 

Her er noen tekniske data og hva jeg sliter med.

Jeg bruker et Panasonic HDC-SD9 som skal levere full HD i 1920x1080 oppløsning, har også en laptop som skal være litt kraft i (tror jeg, den er ny og var dyr....pc er ikke helt min greie)

Jeg har Movavi VideoSuite 7 som har både konverter delen og videoredigerings delen.

 

Mine problemer er som følgene:

Har ikke peiling på hvilket format jeg skal konvertere til for å få best sluttresultat på en DVD. (det er så jævla mange alternativer, for å si det mildt...)

Det jeg håper å få til, med hjelp fra noen her:=) er: Å kunne klippe vekk og legge sammen video, for deretter å kunne legge det på en dvd i episoder, et bryllup eller en hyttetur skal kunne redigeres og lagres som et prosjekt eller klipp, og så sammles på en dvd hvor hvert prosjekt eller klipp kan vises som en episode.

Det jeg har klart å brenne ut er helt elendig kvalitet på og jeg river meg håret her jeg sitter.

Noen må hjelpe meg før mine barn lærer å banne......

 

 

På forhånd takk.

Mvh Sturla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD bruker MPEG-2 i formatet 720 x 576 piksler. Så for å få glede av kameraets oppløsning burde du heller fått videoen brent på på Blu-ray, som takler HD.

Ok, det er noe jeg kan oppgadere med tiden, men nå ønsker jeg å få best resultat ut på dvd.

Jeg er nesten blank på dette og håper på å få en gjennomføring fra instillinger i kamera til ferdig dvd på en enkel måte, men med et godt resultat.

Takk for svar:=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...