Gå til innhold

Spm ang. lakkering av sykkel ramme , og fjerne rust på sykklen.

Anbefalte innlegg

Jeg har en sykkel, som har fått litt rust på seg, og har en stygg grå farge på rammen. Jeg vil gjerne lakkere rammen til svart. HVor får jeg tak i lakken? . Det er også en del rust på sykkel rammen, og metall buen rundt hjulet. Hvordan får jeg fjerna det og sette på ny lakk?

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste for deg er å kjøpe noe som på folkemunne kalles melk, det er en substans du pensler på rustflekkene etter at du har rengjort skikkelig med stålbørste/stålull slik at all løs rust er borte. Denne "melken" vil deretter herde og blir svart og glasshard så den må mattes/rubbes før du kan påføre grunning.

Mekonomen har alt mulig du trenger til lakkarbeider.

Hvis du skal lakkere over gammel lakk så må denne også pusses/rubbes så den nye lakken fester skikkelig, hvis du har nivåforskjeller mellom rustgroper og gammel lakk så¨bør du jevne ut dette med sparkel masse som pusses så alt har samme høyde/nivå. Hvis du ikke gjør dette så blir sluttresultatet ultrastyggt.

Husk at bart metall aldri skal stå ubehandlet men rustbeskyttes/grunnes så fort som overhodet mulig, hvis ikke så vil rusten komme tilbake etter kun kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...