spetwols Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 yoo Bare lurer på hvor mange minutter film man kan trøkke inn på en blu-ray plate? har brent en del konserter jeg selv har filmet på dvd som bootleg. jeg får ca 100 min da, men kvaliteten blir ikke opptimal. Tenkte å skaffe meg bd brenner og plater. men blu ray plater er vel opp til 50 gb. klippene mine er ca 4 gb tilsammen. det tilsvarer 1 konsert. så vist jeg skal brenne 5 konserter så blir det ca 20 gb. å en blu ray plate er vel på 50 gb om jeg ikke tar feil. får jeg foreksempel trøkka inn 5 konserter som tilsavrer 20 gb til sammen på en plate da? eller teller det på minutter?? høret litt rart ut å få over ja, 1000 minutter med video på en plate. takker for svaR!! ^^ Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvis du brenner filmene dine som vanlige data-filer så bestemmer du jo selv dataraten og hvor god kvaliteten er. Skal du derimot re-mastre plata som en BD-video disk så kan du få andre begrensninger/muligheter. En-lags BD er vel 25GB, litt usikker på om hva slags priser det er på de forskjellige platene om dagen. Er det SD eller HD oppløsning på rå-dataene du har filmet ? Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Hvis du brenner filmene dine som vanlige data-filer så bestemmer du jo selv dataraten og hvor god kvaliteten er. Skal du derimot re-mastre plata som en BD-video disk så kan du få andre begrensninger/muligheter. En-lags BD er vel 25GB, litt usikker på om hva slags priser det er på de forskjellige platene om dagen. Er det SD eller HD oppløsning på rå-dataene du har filmet ? hei, og takk for svar. er ikke data filer det er snakk om, jeg encoder i adobe encore som en avspillbar film på dvd spiller.. det er litt forkjellig, men det er mest i HD. Men snakk om per video på ca 250 MB (5 MIN) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 hei, og takk for svar. er ikke data filer det er snakk om, jeg encoder i adobe encore som en avspillbar film på dvd spiller.. det er litt forkjellig, men det er mest i HD. Men snakk om per video på ca 250 MB (5 MIN) Mulig du skriver feil og mener Blu-ray (BD) spiller, for du vet sikkert at du ikke kan spille BD plater i DVD spiller. Lengden på materialet du får plass til kommer helt an på bitraten du velger. Generelt så får du ikke noe økning i kvalitet over ca. 20mbs, og du kan godt holde deg rundt 15mbs uten at du nødvendigvis ser noe forskjell på det og høyere bitrate. Kommer jo helt an på kvaliteten på originalopptaket. 1 lags BD plate er 25GB, 2 lags er 50GB. Sjekk mange tilbud før du kjøper. Bare med et lite søk fant jeg TDK BLU-RAY Recordable 1-4x 25GB til 109kr. og TDK Blu-ray 50GB BD-RE full face print til 69kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå