Gå til innhold

Hjelp til et treningsprogram? :)

djonn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gutt på snart 17år. Jeg spiller fotball opptill 5 ganger i uken så er vandt med å trene. Jeg er langt ifra den atletiske typen (var rett og slett ganske tykk før) iløpet av de siste årene har jeg tatt av en del og har nå bare 1-2cm igjen (på magen). Er altså vandt med å trene men bare fotball så har trent en del kondisjon.

Jeg skal begynne å trene litt styrke (tirsdag og torsdag hovedsaklig, med 1time per dag(?)) på klubbuset. Jeg har en ganske liten brystkasse og det får meg da til å virke tykk. Jeg vil hovedsaklig da fremheve brystkassen, og få litt større armer. Vet det er viktig å trene hele kroppen, men bena mine er ganske trente allerede så fokus på overkropp helst. Magen kan jeg også gjerne trene og rygg. Kom gjerne me et enkelt, men effektivt program, så er jeg veldig takknemlig for det :)

På klubbhuset har du

-tredemøller

-benkpress

-manualer

-en slags multi maskin (?)

og litt mer. Basis uttstyr føler jeg.

Når det kommer til kosthold så er det vanskelig for meg å tenke mye ver det. Både fordi jeg sliter med å telle kaleorier og protein innhold og alt det der. Men også fordi jeg enda bor hjemme og spiser da (logisk nok) mat med familien. Hvis familien da, en dag, har en "usunn-mat" så vil jo jeg også få servert det. Men vil det kanskje hjelpe hvis jeg liksom bare spiser til jeg er mett, og ingenting mer? altså hvis jeg spiser sakte og bare til jeg kjenner det er nok og da ikke spiser mer?

Hvis jeg har forstått det rett så er det uaktuelt med kosttilskudd hvis jeg ikke har kontroll på kosten (?) så da vil det også være uaktuelt (eller?).

Målet:

Målet mitt er å få en litt mer atletisk kropp, vet at six-pack osv. vil være vanskelig hvor jeg ikke er god til å holde kosthold, men en litt større brystkasse vil gjøre magen min litt mindre, men ja.. Vil gjerna ha en mer "Good-looking" kropp, så jeg ikke trenger å være flau over å ta av meg t-skjorten om sommeren.

Takker på forhånd, bare hvis du orker lese igjennom alt ^^.. takk takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...