reef91 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei! Jeg begynner å nærme meg slutten på mitt militære blaff, førstegangstjenesten, og tenker derfor at det kan passe seg med en liten oppgradering av etter hvert gammel maskinvare etter hvert som dimmepenger o.l detter inn på konto. Er ikke helt oppdatert på hardwarefronten lengre, men har no prøvd å sette opp en liste på komplett, så kan dere heller røske av meg hodet om det er helt bak mål ^^ Budsjettmessig så kan jeg gå opp mot 15k dersom det vil svare seg ytelse/prismessig. Har optisk drev, HDD og alt som ikke er på listen fra før. Vil ikke bestille deler før til sommeren, liker bare å planlegge tunge Men dersom det er noe jeg burde vente på som kommer ut rundt juli/august så kauk ut! www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=864160&su=222C29AF-C875-4DA8-A32F-AA11BDA9E451 Håper på gode innspill! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Vad med socket 1155 og SandyBridge 2600K som mange på HW.no rekomenderer? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 AMD skal visstnok lansere en ny prosessorserie i juni. Utover det vet jeg ingenting om noe nytt. Ytelsesmessig er det lurest å gå for en i5-2500k og et P67-hovedkort med HD 6950 om du er ute etter å maksimere på pris/ytelse for øyeblikket. Med tanke på budsjettet ditt bør du sterkt vurdere å kjøpe en SSD, dette er en kjempegod oppgradering. Det er også pakker på 8GB RAM du burde se på, spesielle kjøleribber har ingenting å si for ytelsen, men de kan stå i veien for en større prosessorkjøler som A70. A70 er ikke toppen av kjølere heller, NH-D14 fra Noctua er en del bedre. Thermalright Silver Arrow er også et alternativ. Om du ønsker litt penere oppsett kan du også vurdere H70 fra Corsair eller Antec Kühler 920, som er "vannkjøling" med litt dårligere ytelse enn NH-D14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå