Boris Yeltsin Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Hei. Jeg driver å lager oversikt over vinlotteriet vi har på jobben. Jeg har laget en liste over vinsorter, hvor mange ganger de er blitt kjøpt og pris. Det jeg prøver å gjøre er å summere total pris på de forskjellige vinsortene. feks: Campo Viejo Crianza har blitt kjøpt 2 ganger, og koster 106,00 pr stk. Så vil jeg ha en rad til høyre for dette som sier totalt hva prisen er for 2 stk. Jeg tror det kan være vanskelig, da jeg kan sortere alfabetisk, etter antall og pris. Må jeg kanskje ta bort denne sorterings muligheten for å gjør dette? Se vedlagt bilde for hvordan det ser ut. På forhånd takk for alle svar Endret 26. april 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Prøv med denne formelen i første vin-rad (E2): =SUMMER(C2*D2) Dersom det fungerer så merker du bare cellen og kopierer den (holder musen i den lille svarte firkanten nede til høyre i cellen) og drar nedover så langt du har viner Endret 26. april 2011 av Illus Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Prøv med denne formelen i første vin-rad (E2): =SUMMER(C2*D2) Dersom det fungerer så merker du bare cellen og kopierer den (holder musen i den lille svarte firkanten nede til høyre i cellen) og drar nedover så langt du har viner Takk for svar, men det gikk dessverre ikke. Fikk opp feilmeldingen: #Name? Er dessverre ikke god i Excel, leker i excel og bruker som regel kun de forhåndslagde formlene Takk for flere tips! Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Prøv med =SUM da jeg ser du har engelsk versjon og jeg beklageligvis har pottitt-norsk Takk til den j¤%&££ som fant ut at formler skal være på norsk i norsk versjon av excel... 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Prøv med =SUM da jeg ser du har engelsk versjon og jeg beklageligvis har pottitt-norsk Takk til den j¤%&££ som fant ut at formler skal være på norsk i norsk versjon av excel... Hehe, takk. Skal prøve det formler burde og SKAL være på engelsk etter min mening... men så skal jo Microsoft prøve å få flest mulig kunder, slik folk som ikke fatter engelsk skal kunne leke seg med Excel. Edit: Det funket takk for hjelpen! <3 Edit2: Trengte bare å skrive =sum(c2*d2) og trykket enter, så gikk det automatisk på den andre rekkene i <3 brukervennlighet Endret 26. april 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er poengløst og dessuten forsinkende å summere resultatet av et gangestykke. Dette holder: =C2*D2 formler burde og SKAL være på engelsk etter min mening... men så skal jo Microsoft prøve å få flest mulig kunder, slik folk som ikke fatter engelsk skal kunne leke seg med Excel. hæ? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Takk Harald.. da lærte jeg litt Excel (gud forby) i dag også Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Det er poengløst og dessuten forsinkende å summere resultatet av et gangestykke. Dette holder: =C2*D2 formler burde og SKAL være på engelsk etter min mening... men så skal jo Microsoft prøve å få flest mulig kunder, slik folk som ikke fatter engelsk skal kunne leke seg med Excel. hæ? Takker for tilbakemeldingen ang. å kutte ut SUM foran. Det jeg mente med det andre, er at koding/formler og diverse andre slike ting burde vært på engelsk uansett, etter min mening. Men så forstår jeg at Microsoft skal gjøre ting brukervennlig og har derfor formler i andre språk. I was just thinking loud! Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Den er grei gutta. Det er ikke uten videre gitt at en lavere utdannet sekretær i Aserbadjan eller Afghanistan vet at AVERAGE er koden for hva nå enn gjennomsnitt er på de språkene. Vi nerdene klarer oss alltids, men vi er ikke målgruppa her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå