Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knekt nøkkel i tenningen

mart90

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært så uheldig å knekt nøkkelen i tenningen i min gamle Mazda 323. Kan ta inn/ut halve nøkkelen og får vridd rundt uten problemer.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ut siste halvdelen av nøkkelen? Prøvd å pirke den ut med et par nåler uten suksess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså ja

Viss det her er en gammel tenningslås så går det and og bende litt av undersiden vekk på den og ta ut nøkkelen, forutsetter at det ikkje har noke konsekvenser, kjenner lite til bilen

Viss ikkje kan du prøve og nappe den ut.

Viss du tar ut tenningslåsen så skal det jo gå greit.

Ellers så er det vell bare og banke avgåre med et skrujern og starte og stoppe bilen med det, siden halve nøkkelen står i ekje de noke stress, somregel

Mange muligheter

Lenke til kommentar

Nøkkelen stikker ikke litt ut, dessverre. Den er helt inne. Jeg kan stikke inn andre halvdelen og vri rundt og starte bilen. Men jeg har ikke noen reservenøkkel, så får ikke låst bilen.

Noen andre som har noen ideer? Er desperat etter å få den nøkkelen ut så jeg kan få laget et par nye!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ta en bitteliten dråpe superlim på enden av den delen av nøkkelen du har igjen, og sett den inn. Etter en stund trekker/lirker du nøkkelen ut, og med litt flaks følger den knekte biten med. Gjenta hvis mislykket, vær forsiktig så du ikke søler lim i tenningslåsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...