Gå til innhold

Galt med jakt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke hva som er morsomt med å drepe dyr, syns egentlig det virker hjerteløst å drepe for underholdning men er en 'ok' måte å forhindre at verden blir tatt over av elger eller andre dyr. Ville sikkert vært like praktisk å kastrere noen av dem men det krever ganske mye mer å kastrere en kanin enn å skyte den, og mennesker er kjent for å ofte velge det som er lettest for en selv selv om det betyr å ta liv?

Lenke til kommentar

Holde bestanden nede er ikke et godt argument, eneste grunnen til at vi må skyte elg er fordi vi har 100 000 av dem i norge, hvorfor har vi 100 000 elg? jo fordi vi dreper all ulve, jerven og bjørnen vi har i landet.

 

Å "fikse" problemet med å drepe ulv ved å drepe elg også er ikke bra, to feil gjør ikke en rett.

 

Ut i natruen er heller ikke en god unskydling, du kan like gjerne begynne med fugle titting eller natur fotografi, skader ikke noe dyr og du kommer deg ut.

 

Eneste undskyldingen som nesten holder vann er at du får mat, men sist jeg sjekket lider ikke norge av noe sult katastrofe. Den dagen rimi og Rema har vært tomme for svinefle i 6 måneder og eneste vi har å spise er tørr spagetii skal jeg seg nytten i jakt.

 

Sånn som det er nå, er jakt ikke noe annet enn å drepe ting for morroskyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Skjønner ikke hva som er så gøy med å drepe uskyldige dyr, det er bare kvalmt.

Men når det gjelder jakt blir vel dyret som oftest brukt til mat, og hvis folk absolutt skal ete kjøtt er det bedre og vilt, som elg og rype f.eks, enn vanlig slakteoppdrettet dyr.

Lenke til kommentar

Nå er det jo opp til hver enkelt person hva 'gøy' er også, og de fleste som jakter synes nok at det er ganske gøy ( til tross for at det høres dritkjedelig ut for de fleste som ikke går på jakt! ). ;)

 

Så lenge kjøttet blir brukt så synes jeg jakt er helt greit.

Lenke til kommentar

Hvorfor drepe noe, du kan fiske uten å drepe fisken, noe som er vansklig med jakt, du kan liksom ikke bare dra ut kula og slippe elgen ut i skogen igjen.

 

Jeg tror fugletittere får like mye ut av å bare titte på fugler og ta bilder av dem, som jegere får av å skyter ryper.

for meg er det uaktuelt og slippe ut fisken igjen! du lager skader i blant annet ryggraden som gir dem vansker med og svømme og skaffe mat.

 

det med fotoapparat kan jo kanskje friste oss noen, men jeg kan ikke tenke meg at noen setter like stor pris på et bildet som en fantastisk middag.

 

hvorfor drepe noe? mener du vi skal spise viltet levende?

 

naturen er slik, man nå drepe for og bli mett!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tja. Vi har mye og vinne på ved og redusere kjøttproduksjonen. Vi kan utnytte de midlene som trenges ved kjøttproduksjon, til og produsere 20 ganger mer annen mat.

Vi har allerede ganske store tall av mennesker som dør av sult hvert år. Burde begynne og prioritere i andre retninger snart.

Lenke til kommentar

Tja. Vi har mye og vinne på ved og redusere kjøttproduksjonen. Vi kan utnytte de midlene som trenges ved kjøttproduksjon, til og produsere 20 ganger mer annen mat.

Vi har allerede ganske store tall av mennesker som dør av sult hvert år. Burde begynne og prioritere i andre retninger snart.

 

Måten å takle verdenssult er ikke akkurat å få alle til å slutte å spise kjøtt, når det er jakt som er mange menneskers eneste alternativ. Vi er kjøttetere, og det å produsere 20 ganger så mye annet mat, hvordan skal vi få til det mener du? Manipulere naturen enda litt mer så vi ødelegger vårt økosystem? Det vil alltids være altfor mange åkere som feiler, og grønnsaker og slikt vil da ikke være en matkilde vi burde støtte oss mest til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Manipulere naturen? Jeg trodde det var ganske allmenn kjent at kjøttproduksjon er en stor ressurstyv og mijøløversting. Det er utelukkende kun positive utfall med og kutte ned på kjøttproduksjonen. (jeg sier ikke at man skal avskaffe den helt)

 

Du kan ikke komme og snakke om økosystem og påstå at kjøttproduksjon er miljøvennelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...