Gå til innhold

BK: Dråpesprut


eveant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes forsovet at komposisjonen er grei, men jeg ville kanskje ha croppet litt på toppen så den gulgrønne stripen blir borte samt å ha tatt med litt mer luft på høyre side. Det er god dybde i bildet samtidig som jeg får en liten farts følelse av dråpen som spriker ut til alle kanter. Jeg tror at bildet hadde blitt en del hakk bedre dersom du hadde brukt en noe mindre blender og at fokusplanet satt litt lenger bak i bilder der hvor dråpen treffer (hvis øyet mitt ser riktig på en sen kveld).

Sånn bildet er nå sitter fokuset på en totalt uinteressant mursten istedenfor der dråpen stammer fra.

Jeg ser du har brukt f/ 5.6, og hvis du kanskje hadde blendet ned til 9-11 at bildet hadde blitt mer interessant!

Kanskje du til og med bør bytte vinkel - Prøv å stå litt lavere med kameraet. Sett kameraet nede til venstre og pek oppover slik at dråpen virker stor og at dråpene tar mer plass i bildet og ikke blir bortgjemt slik som jeg føler det blir her.

Men husk - dette er mitt innsyn og tolkning på bildet, så gå gjerne ut og prøv på nytt og se om noe av det jeg har skrevet kan være til nytte :)

Endret av Breni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...