W Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei Ser etter en ny bærbar pc som hovedsakelig skal vil bli brukt til følgende: - 3d-modellering og beregningsprogrammer av type Autodesk Robot, Revit etc. - Avspilling av HD-materiale - Andre typiske studentoppgaver, Office etc Ønsker: - Kraftig pc med mye minne - Stillegående og kald ved vanlig bruk, som surfing, office-arbeid osv. - Mye plass - Skjermstørrelse rundt 15", helst høy oppløsning. - Gjerne et godt lydkort med "line in" Ser med andre ord etter en kraftig pc, men som ikke kommer til å bli brukt til spilling. Vurderer Sony sine Vaio, da jeg liker designet godt. Budsjettet kan strekke seg til rundt 10 000 kroner, men fint med forslag under denne prisen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 ASUS N53SN Denne har en i7-2630QM, 8GB RAM og 1920x1080 oppløsning. Du vil også få litt mulighet til gaming. Prosessoren i7-2630QM er en firekjerners prosessor med Hyperthreading, som betyr at du får åtte prosessortråder å kjøre 3d-rendering på. Dette blir raskt! Lenke til kommentar
W Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Takk for tipset, det kan være en aktuell kandidat. Leste på en test at trackpaden kan være litt i veien mens man skriver, men den kan vel slåes av? Skulle gjerne likt å vite hvordan støynivå og varmeutvikling var på den maskinen. Ønsker helst også en harddisk med 7200 rpm Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Her er hva en bruker har og si om støynivået:"Idle I hear no fan at all. I just turned on a couple of those benchmarks and the fan slowly ramped up to full speed. The second a stop the benchmarks the fan begins to slow down. It is fairly loud when running all the tests; probably a good thing, within 30 seconds I can not hear the fan anymore. Nice fan / cooling I would say."¨ Tror ikke du vil bli noe plaget av dette. Har du planer om å spille spill med laptoppen på fanget f. eks, så lønner det seg å kjøpe en cooling pad som har vifter som blåser rett inn i luftinnaket på maskinen. Når det kommer til 5400 vs 7200 rpm harddisker, så vil du egentlig kun merke en forskjell ved overføring av store filer/opperativsystemer/programmer, samt loading i spill. Når jeg ser hva du skal bruke maskinen til så ville jeg nesten anbefalt deg en 500gb momentus XT som kombinerer HDD og SSD og presterer et sted mellom SSD og 7200 rpm disker. Kan fåes kjøpt for rundt 800kr i Norge. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Støynivået vil jeg tro er ganske lavt når du idler. Om du starter CPU-intensive oppgaver vil det jo selvfølgelig bli varmt og støye som alle andre bærbare. De aller fleste bærbare nå har vifter som er styrt av temperatur. Jeg vet ikke om mange bærbare som kommer med en 7200 RPM HDD. Jeg vil tro det er for å holde kostnadene nede. Kanskje Momentus XT 550GB er noe for å få litt ekstra ytelse? Lenke til kommentar
W Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Finnes det noen steder man kan konfigurere denne modellen før kjøp, slik man kan på for eksempel Dell sin nettbutikk? Den ser ut til å ha alt jeg trenger, men skulle gjerne hatt et bedre lydkort med litt fler tilkoblingsmuligheter, hvis dette er mulig å få tak i på en bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå