Gå til innhold

Hvilket headsett skal jeg velge av disse 3?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge sett etter nye hodetelefoner, og har vert på jakt etter et par med avtagbar kabel.

Hovedsakelig bruk er musikk fra ipod touch 2g og snart en nyere android mobil, samt spill film fra laptop

Har kommet frem til disse 3:

Denon DN-HP500

Pioneer SE-NC70S

Shure SRH440

Så spørsmålet da er hvilken skal jeg velge? Har i dag et par Creative HQ1900, men her ryker kabelen og jeg er lei av headsett som dette skjer på... Derfor vil jag ha med avtagbar kabel så jeg lett kan bytte senere..

Håper på noen gode begrunnelser og innspill!

Takk for svar!

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pioneer-hodetelefonene har aktiv støydemping, og skiller seg nok dermed ut, hvilket kan være både positivt og negativt (sistnevnte i sær om hodetelefonene krever batteri for å fungere). Både Denon- og Shure-modellene later til å ha fått gode tilbakemeldinger, antagelig blir nok din egen smak avgjørende.

Uten at jeg finner noen sammenligninger:

I følge et par omtaler er Pioneeren en smule "varm" i lyden, de to andre omtales som nøytrale. Både Shure- og Denon-modellene er relativt lettdrevne, Pioneeren burde drive seg selv.

Personlig ville jeg droppet Pioneeren ettersom jeg ikke liker aktiv støydemping noe videre, og antagelig valgt Shure som følge av at jeg har sett denne blitt anbefalt opptil flere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...