vesleengen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Hei! Har lenge sett etter nye hodetelefoner, og har vert på jakt etter et par med avtagbar kabel. Hovedsakelig bruk er musikk fra ipod touch 2g og snart en nyere android mobil, samt spill film fra laptop Har kommet frem til disse 3: Denon DN-HP500 Pioneer SE-NC70S Shure SRH440 Så spørsmålet da er hvilken skal jeg velge? Har i dag et par Creative HQ1900, men her ryker kabelen og jeg er lei av headsett som dette skjer på... Derfor vil jag ha med avtagbar kabel så jeg lett kan bytte senere.. Håper på noen gode begrunnelser og innspill! Takk for svar! Endret 26. april 2011 av vesleengen Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Pioneer-hodetelefonene har aktiv støydemping, og skiller seg nok dermed ut, hvilket kan være både positivt og negativt (sistnevnte i sær om hodetelefonene krever batteri for å fungere). Både Denon- og Shure-modellene later til å ha fått gode tilbakemeldinger, antagelig blir nok din egen smak avgjørende. Uten at jeg finner noen sammenligninger: I følge et par omtaler er Pioneeren en smule "varm" i lyden, de to andre omtales som nøytrale. Både Shure- og Denon-modellene er relativt lettdrevne, Pioneeren burde drive seg selv. Personlig ville jeg droppet Pioneeren ettersom jeg ikke liker aktiv støydemping noe videre, og antagelig valgt Shure som følge av at jeg har sett denne blitt anbefalt opptil flere steder. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Vurderer å droppe Pioneerene selv.. har lest mye dårlig om byggekvalitet i bøylen og den varme lyden.. Har du noen andre hodetelefoner å anbefale med avtagbar kabel i rundt 1000kr klassen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå