olvikb Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 På jobb har vi et NIKON S220. Dette er vi ikke fornøyd med, da bildene blir så uklare. Noen som har gode tips på et enkelt lite kamera som tar gode bilder. Ikke nødvendig med flere titalls megapixler 10x zoom osv... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvor stort budsjett har dere? Og hva skal dere bruke kamera til - hva tar dere bilder av og i hvilke situasjoner? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Noen som har gode tips på et enkelt lite kamera som tar gode bilder. Ja, kjøp Nikon COOLPIX P300 Enkelt, greit og billig! Endret 26. april 2011 av flageborg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hva er du ute etter? Gode bilder i dårlig lys eller i godt lys? Skal du ha gode bilder også i dårlig lys, og økonomien er god, ville jeg lagt ekstra og gått for en Canon S95. Men - 3 tusen er en god del penger - det finnes også mange mange rimeligere kameraer som tar fine bilder i godt lys. Lenke til kommentar
olvikb Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Tusen takk for kjappe tilbakemeldinger! Kameraet skal være lett å ta med seg og mulig å legge i en dresslomme. Skal brukes på salgsmesser og utebilder av kunder, produkter og natur. Ser NIKON P300 anbefales. Er litt skeptisk til å kjøpe kompaktkamera fra NIKON, når vi ikke er fornøyd med det vi har i dag. Er det så mye bedre dette da? Trondster: 3000 er forsåvidt helt ok. Kameraet du anbefaler ser bra ut. Er det andre kompaktkameraer som er enklere der pengene er brukt på bedre optikk i stedet for megapixler, HD-video og liknende duppeditter som også bør vurderes? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 S95 er anbefalt da den har en god balanse mellom ytelse og størrelse. Andre gode kameraer i noenlunde samme prisklasse er Olympus XZ-1 og Panasonic LX5. Tror de også går ned i en dresslomme. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Trondster: 3000 er forsåvidt helt ok. Kameraet du anbefaler ser bra ut. Er det andre kompaktkameraer som er enklere der pengene er brukt på bedre optikk i stedet for megapixler, HD-video og liknende duppeditter som også bør vurderes? Hvis du vil legge pengene i god optikk og gode bilder, så vil jeg kikke på Canon S95, Panasonic LX5, Olympus XZ-1 og Samsung EX1. Det er "kongerekka". Du har også Canon G12 og Nikon P7000 for betjening som ligner mer på speilrefleks, men jeg ville først og fremst kikket på de fire førstnevnte. Er selv spesielt svak for Panasonic LX5 - den har for meg sammen med forgjengeren LX3 lenge vært "referansen". Edit: De jeg nevner der har større sensor og bedre bildekvalitet enn for eksempel P300. Endret 26. april 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Edit: De jeg nevner der har større sensor og bedre bildekvalitet enn for eksempel P300. Og relativ lite antall megapiksel i forholdt til bildesensoren, noe som gjør at du får bedre dynamikk i bildene samt bedre lysstyrke i mørkere omgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå