Gå til innhold

Vurderer 9600PRO 128MB

WeeR

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter og vurderer dette kortet..

Jeg trenger ikke det råeste av kort, men vil at spill skal fungere OK. Sitter kun med en 1.4ghz og spiller bf1942, og litt nyere spill som krever dx9.. Så jeg lurte egentlig på om dette skjermkortet kom til å fungere bra til mitt bruk (trenger ikke max fps eller beste oppløsning osv). Kommer spill til å gå glatt eller hakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis ting fungerer bra nå (til dagens spill), så ville jeg venta med å oppgraderer...at et skjermkort har DX9 støtte, er ikke det samme som at det vil kjøre DX9 spill bra...bare se på FX5200, som sliter med dagens spill tillogmed....

9600Pro er et mid-range kort idag...innen DX9 spill kommer, er det et Low-End kort...

jeg ville venta til det faktisk kommer DX9 spill, da har du et grunnlag å måle med, for så å finne et skjermkort som fungerer bra...

Lenke til kommentar

vel, burde vel funke med 9600pro ja, men hvis du skal kjøre det budsjett pc, så kan du jo kjøpe en 9500NP eller 5200,

5200'n min er klokket opp til 300/400 24/7 den, og jeg kan ha den på 330/450. dette er til andre pc'n min (kjærsten sin) sitter med en [email protected] kjører Wc3ft og Cs og q3 flytende(cpuen sliter litt i kamper på Wc3ft, men 1.4ghz ville vel ordene mye på det)

Klarer bf1942 kjempe fint og, flytende hele tiden i 1024x768....

Kortet koster 600kr

er ett abit siluro 5200 kort.

Lenke til kommentar
hvis ting fungerer bra nå (til dagens spill), så ville jeg venta med å oppgraderer...at et skjermkort har DX9 støtte, er ikke det samme som at det vil kjøre DX9 spill bra...bare se på FX5200, som sliter med dagens spill tillogmed....

9600Pro er et mid-range kort idag...innen DX9 spill kommer, er det et Low-End kort...

jeg ville venta til det faktisk kommer DX9 spill, da har du et grunnlag å måle med, for så å finne et skjermkort som fungerer bra...

Problemet er at ett par av de nye spillene jeg skal spille krever dx9.. blant annet MotoGP2..

Lenke til kommentar

Radeon 9600pro er et ypperlig valg. Det er vel ikke så lenge til dx9-spill kommer at radeon 9600 pro vil være et "low-end" kort. Det vil ihvertfall aldri selges som et low-end kort.

Så lenge du ikke bruker AA, så skal det kortet gi deg mer en nok kraft. Andre fordeler med det er ypperlig 2D og 3D kvalitet, at det bruker lite strøm (slik at du slipper PSU-problemer), og at det er et kjølig kort, som sannsynligvis kan kjøres uten vifte med litt modding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...