thklinge Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ta kontakt med ASUS direkte. De kan spore kjøpssted og dato via serienummeret på PCen. Lenke til kommentar
SvennK Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Ok, nå hadde det seg slik at min ASUS laptop jeg kjøpte for mindre enn 1 år siden har gått helt kaputt =( Kjøpte den på amentio... Hva skjer nå? Ingen plass jeg kan sende den inn til eller noe som helst? Har datakjeden butikk her i Tromsø men hva kan de gjøre? Skal selv sende inn en ASUS-pc som jeg kjøpte gjennom en annen, og mer respektabel nettbutikk. De sa at ASUS selv behandler alle reklamasjoner i Norge og at jeg skulle ta kontakt på telefon. "Asus håndterer all service og support på egne produkter.For service og support, kontakt Asus på telf 23 16 26 82. De sender deg en ferdig frankert pakkelapp, som du kan bruke når du sender inn pc'en." Endret 28. april 2011 av SvennK Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ok, nå hadde det seg slik at min ASUS laptop jeg kjøpte for mindre enn 1 år siden har gått helt kaputt =( Kjøpte den på amentio... Hva skjer nå? Ingen plass jeg kan sende den inn til eller noe som helst? Har datakjeden butikk her i Tromsø men hva kan de gjøre? Skal selv sende inn en ASUS-pc som jeg kjøpte gjennom en annen, og mer respektabel nettbutikk. De sa at ASUS selv behandler alle reklamasjoner i Norge og at jeg skulle ta kontakt på telefon. "Asus håndterer all service og support på egne produkter.For service og support, kontakt Asus på telf 23 16 26 82. De sender deg en ferdig frankert pakkelapp, som du kan bruke når du sender inn pc'en." Har da pratet med ASUS og det var ingen problem. Veldig god kundeservice. Venter på mail med opphentingsdato fra dem, skulle ta 2 timer med har enda ikke kommet mail. Dette er vell den frankerte pakkelappen du pratet om? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Bra! La oss håpe at alle andre leverandører tar ansvar for Amentios kunder på samme måte. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Litt kjipt for de ansatte om Amentio/Datakjeden ikke har betalt inn skatt. For det første har mange av de ansatte ikke fått utbetalt all lønn, men de vil også få et saftig baksmell på selvangivelsen for i år. Endret 28. april 2011 av Nuffern Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Litt kjipt for de ansatte om Amentio/Datakjeden ikke har betalt inn skatt. For det første har mange av de ansatte ikke fått utbetalt all lønn, men de vil også få et saftig baksmell på selvangivelsen for i år. Neppe. Dersom trekk og innrapportering er gjort korrekt, noe jeg faktisk regner med er gjort - så er dette et forhold mellom skattemyndighetene og konkursboet. Kan i alle fall ikke se noe i Skattebetalingsloven som indikerer at krav kan rettes mot den enkelte ansatte. Så fort trekket er gjort er dette nemlig skatteetatens penger. Hvor problemet har oppstått er der hvor det faktisk ikke er gjort et reelt trekk og innrapportering. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg var kanskje litt kjapt ute der. Litt forskjell på om de er trekt for mye/lite, og det at arbeidsgiver ikke betaler inn. Dog er det kjipt å ikke få lønn da.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg var kanskje litt kjapt ute der. Litt forskjell på om de er trekt for mye/lite, og det at arbeidsgiver ikke betaler inn. Dog er det kjipt å ikke få lønn da.. Ja, det er det. Selv om når det er blitt konkursbehandling så kommer lønnsgarantifondet inn etterhvert, samt at konkursen gir rett til dagpenger som forskudd på garantiutbetalingen. Men mange har en tøff periode rundt konkurstidspunktet og ikke minst før. Det er ofte den verste perioden, når selskapet i realiteten er insolvent og ikke betaler ut lønn. Enkelte driver ofte lengre enn de bør, og holder de ansatte med fagre løfter. Dog er min erfaring etter å ha bistått ved en del konkurser/insolvenser at f.eks banken er greie å ha med å gjøre. Samme gjelder NAV jevnt over. Lenke til kommentar
Kirock Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Enda en frustrert kunde her: Kjøpte en Corsair 750W strømforsyning hos Datakjeden for under et år sia, for noen dager sia smalt det. Sikringa gikk og strømforsyninga er død og begrava. Så til spørsmålet: Er det noen som har en ide om hvor jeg kan henvende meg for reklamasjon på ei Corsair strømforsyning? Klarer heller ikke å finne kvitteringer el. Har vel tenkt at det ligger i Datakjedens systemer uansett... Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ta direkte kontakt med Corsair. De har veldig bra kundeservice. Lenke til kommentar
Pimps Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ta direkte kontakt med Corsair. De har veldig bra kundeservice. Da er det bare å rette kravene sine mot det overtagende selskapet http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1629297.ece Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ser ut som om idiotene som kjørte selskapet i grøfta ikke blir med videre... Klok avgjørelse :| Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Skal de i fullt alvor drive videre, uten å levere varene som folk har bestilt og betalt for? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Skal de i fullt alvor drive videre, uten å levere varene som folk har bestilt og betalt for? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Adressa.no skriver da virkelig at planen er å levere varer til kunder som har betalt for dem? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvordan er det lovmessig mulig å gå konkurs med 52 millioner kroner i gjeld, gå inn med bare fem millioner i innskudd, og likevel levere varene kunden har bestilt? Det fremstår for meg som en forfordeling av kreditorer. Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Så var vi tilbake til gamle synder ... "Nye" amentio lover å ordne opp med de kunder som har utestående hos "gamle" amentio. Problemet nå er at de ikke betjener/svarer på telefon, og når jeg sender en mail til [email protected] med mitt krav, så får jeg bare denne mailen i retur; "Delivery has failed to these recipients or distribution lists: [email protected] The recipient's e-mail address was not found in the recipient's e-mail system. Microsoft Exchange will not try to redeliver this message for you. Please check the e-mail address and try resending this message, or provide the following diagnostic text to your system administrator ..." Til "nye" amentio. Hvis dere ønsker å få tilbake kundene, bør dere ikke i det minste være mulig å nå på en eller annen måte ...? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dette skaper ikke akkurat trygghet, tillit eller forutsigbarhet for nye eller eks(isterende) kunder. Amentio og Datakjeden burde nå vært konkurs, død og begravet. Selskapene burde gått ned i historiebøkene, og blitt der. Nå har Grønland og co i praksis gravd opp en død hund i håp om at den vil leke med de. I praksis vil de nå kjøpe et dårlig rykte. Alle knytter nå ITD med Amentio og Datakjeden, og all historikk som ligger der. I tillegg er det mange kunder som har betalt for varer de ikke har fått. Dette er penger som sannsynligvis ITD aldri vil se snurten av, men allikevel må de dekke inn kostnaden ved å selge produktet til kunden. Dette må jo være særdeles dårlig start og dårlig butikk? Lenke til kommentar
Pimps Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Etter mine opplysninger så har bobestyrer solgt varelageret til dette nye selskapet uten at de andre kreditorene har fått lov til å gi bud på det. Så det har med andre ord pådratt seg 52 mil i gjeld, kjøpt opp restene for en billig krone og startet på nytt. Og de som sitter i styret er vel bare for syns skyld regner jeg med. Det er vel de samme som holder på regner jeg med. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Bytter de navn til ITD-Web for nettbutikken og ITD-Butikk for de fysiske butikkene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå