Gå til innhold

Lagre en javascript variabel i java.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er noen som vet om en metode for å lagre en var fra javascript som en int i java, for deretter å bruke på en jsp-side.

<script>

var v = document.getElementById('choose_priority').options[document.getElementById('choose_priority').selectedIndex].value;

</script>

<% String st="<script>document.writeln(v)</script>";

out.println(st); %>

Henter var i javascript på denne måten, for så å lagre den som en String. Det jeg lurer på er om det er mulig å hente ut dataen i den stringen å lagre dataen som en int...? Ved å bruke parseInt(st) får jeg format-feil.

Vet ikke om dette er mulig, men setter stor pris på tilbakemelding!

På forhånd takk!

Mvh Steinar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må huske på at JSP-kode kjører på serveren, mens JavaScript kjører i nettleseren. Du sier at du henter en var fra JavaScript i koden du viser til. Det gjør du ikke. Det eneste du gjør, er å putte script-kode inn i en streng. Det er ikke rart du får formatfeil når du bruker parseInt, fordi strengen ikke inneholder et tall.

Jeg har sett flere innlegg med lignende problemstillinger som din. Felles for dem alle er at de som skriver disse innleggene, har misforstått noen fundamentale konsepter. Selv den beste gjør feil! Jeg foreslår at du går igjennom grunnleggende JSP før du fortsetter. Og kanskje JavaScript også.

---

BalleB

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Jeg vet at jeg henter kun javascript-koden fra strengen, ikke selve variabelen. Var derfor jeg spurte om det på noen som helst måte er mulig å hente ut dataen som ligger i den strengen og lagre den som en java-variabel. Javascript og java kjører på forskjellig format så det er kanskje ikke mulig nei...men alt går tenkte jeg...

Mvh Steinar.

Lenke til kommentar

Crost: javascript-koden kjører på klienten (i webbrowseren), mens java-koden kjører på serveren (i f.eks tomcat). For å sende data fra klienten til serveren så kan du kjøre en http post, på samme måte som når du submitter et form, eller så må du bruke ajax.

Det kan også være at du bare er veldig forvirret og egentlig bare skulle kjørt alt i javascript på klienten. Hva er det du egentlig prøver å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du har fått med deg essensen i hva dette dreier seg om.

JSP-kode kjører på serveren (Tomcat), mens JavaScript blir tolket og kjørt i nettlesere.

JSP-koden på serveren har INGEN ide om innholdet i variabler i JavaScript-kode som kjøres i nettleserne.

---

BalleB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...