do'h Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 http://www.megagames.com/news/html/pc/half...withoutaa.shtml har en artikel der de sier at HL2 ikke vill kunne bruke anti-aliasing, og at bare noen få ati kort vill kunne bruke det: kan noen fårklare meg hva det egetlig vil bety... jeg lute siden jeg har GF4 og de sier at jeg kanskje må kjøpe et ati eller vente på neste genrasjons Nvida kort... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 AA = kantutjevning...eliminerer mange av de stygge taggete kantene man får mange ganger...bare se på brytningen på en vegg i et spill på skrått engang, så vet du hva jeg mener...trappe mønster tror det blir hardt å kjøre AA i et spill som HL2, samme hvilket kort du har...og absolutt ikke helt nødvendig...vent å se, sier nå jeg... Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg venter og ser, og gleder meg som en gamer... Håper ATI får ordnet det (har 9700pro), FSAA gjør ganske stor forskjell på bildekvaliteten, og dette kortet kan dra igang full FSAA uten å rote bort ytelsen helt i samme slengen. HL2 ser jo for all del aldeles bedårende ut fra før, men finere kanter ville likevel gjort en god del forskjell. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 I tålig høy oppløsning er det ikke sikkert du ser så stor forskjell med/uten AA uansett. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 i en oppløsning på eks. 1920x1440 som antageligvis vil gjevne ut kanter, så vil man nok få bedre ytelse med 1024x768 med fsaa (i alle fall r9700 og oppover) Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 i en oppløsning på eks. 1920x1440 som antageligvis vil gjevne ut kanter, så vil man nok få bedre ytelse med 1024x768 med fsaa (i alle fall r9700 og oppover) Jo, hvis du har tenkt å kjøre 1920x1440 så kan det nok hende det vil gå tungt, men du trenger absolutt ikke så høy oppløsning før kantene blir jevnet godt ut. 1280*1024 (under halvparten så mange pixler) gjør ofte jobben godt. Etter hva jeg har hørt skal screenshots/videoer fra HL2 være _uten_ AA, og det sier jo litt. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 i en oppløsning på eks. 1920x1440 som antageligvis vil gjevne ut kanter, så vil man nok få bedre ytelse med 1024x768 med fsaa (i alle fall r9700 og oppover) Ja, Half-Life 2 vil nok være ganske fillrate begrenset grunnet mye bruk av pixel shaders, kanskje såpass at MSAA vil være gratis (ingen ytelse tap). Kjøre så høy oppløsning vil isåfall gå hardt utover ytelsen. Jo, hvis du har tenkt å kjøre 1920x1440 så kan det nok hende det vil gå tungt, men du trenger absolutt ikke så høy oppløsning før kantene blir jevnet godt ut. 1280*1024 (under halvparten så mange pixler) gjør ofte jobben godt. Det kommer mye ann på hvor stor skjerm man har. Jeg ser tydelig aliasing på min 21" i 1600x1200. Man må ekstremt høyt opp i oppløsning for at det skal bli en fullverdig erstatning for AA. Etter hva jeg har hørt skal screenshots/videoer fra HL2 være _uten_ AA, og det sier jo litt. En del screenshot er med AA (SSAA funker), det eller så er bildene tatt i høy oppløsning og downsamplet for å oppnå en AA effekt. Hvis du ser på de nye BINK filmene med meget høy kvalitet så ser du at det er i veldig stor grad i jagg-o-rama. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Gikk vel litt fort i svingene der MistaPi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Gikk vel litt fort i svingene der MistaPi Ja det kan du trygt si. :oops: På tide å legge seg kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå