mrElectric Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei, fikk strømbrudd i bygget der jeg bor. Har hatt litt problemer med 8 pins inngangen på ASUS p6x58d hovedkortet, men maskinen har fungert helt fint. Men etter strømbruddet vil ikke RAMen fungere. MemOk lyset står på og har prøvd å flytte brikkene rundt, en om gangen, uten at det har fungert. Tok ut min 850W og testet min gamle 600W om den kunne starte maskinen, men akkurat det samme skjer. Er det hovedkortet som har gått? PSUen er det ikke noe galt med. RAMen fungerte fint før strømbruddet. Dette er en helt ny maskin, utenom at jeg hadde et godt 3d-kort fra før og harddisker. Noen som kan hjelpe? Jeg vurderer å bytte hovedkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har du prøvd uten minnebrikker i det hele? Eventuelt hva skjedde da? Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Har du prøvd uten minnebrikker i det hele? Eventuelt hva skjedde da? Då skjer akkurat det samme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 hmm, kan være at hovedkortet er dødt da, men ville ikke konkludert med det, uten å ha prøvd noen andre minnebrikker. Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 hmm, kan være at hovedkortet er dødt da, men ville ikke konkludert med det, uten å ha prøvd noen andre minnebrikker. Har ikke muligheten til å teste andre kort, for kjenner ingen med ddr3. Men synes det er rart at 3stk skal gå samtidig. Jeg glemte å ta med specsene: Asus P6X58D premium Intel Core i7-960 - 3.2 GHz OCZ PC-minne Gold Low Voltage Triple Channel 3 x 4 GB DDR3-1333 Crosair tx850W msi n260gtx Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Forresten har du et forslag et annet hovedkort som kan fungere bra med i7en? Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Vet du hva, jeg hadde vist ikke prøvd CMOSen godt nok. Og det startet kortet og la inn BIOS på nytt. Enesete problemet nå er at etter at alt var på plass så kjørte den CMOS igjen og BIOS ble lagt inn på nytt. Er dette normalt? Jeg har heldigvis backup av windowsen, så må kjøre den en gang til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Vist BIOS blir resatt ved hver oppstart gjør ikke CMOS batteriet jobben sin. Tror ikke det skal være nødvendig å kjøre Windows inn på nytt fordi om BIOS er blitt resatt. Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Vist BIOS blir resatt ved hver oppstart gjør ikke CMOS batteriet jobben sin. Tror ikke det skal være nødvendig å kjøre Windows inn på nytt fordi om BIOS er blitt resatt. BIOSen resetter seg heldigvis ikke hver gang, men en gang. Også har jeg backup så funket å få maskinen i gang igjen Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Tips til andre som evt leser denne tråden. p6x58d sliter med autosettings på RAMen, og gir deg hyppige BSOD. Måten å fikse det på er å sette ned Hz til laveste setting i BIOS, 800 . Maskinen var ganske stabil før strømbruddet, og dette ser ut til å fungere denne gangen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå