Gå til innhold

Maxtor eksternharddisk

JZA

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har kjøpt en slik og bruker den med sin laptop jeg, evt hvilke erfaringer de har hatt med dette ? Tenkte spesielt på om det gikk sakte med en 5400 rpm hdd ? Den har vel separat strømforsyning også ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, den har separat strømforsyning. Selvsagt er 5400 tregere, men den har jo større kapasitet og er billigere. Men dersom du bare skal bruke den til å lagre diverse stuff, så gjør det ikke så mye, synes no jeg. Desuten bråker den mindre.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en 40G Maxtor 3000LS, USB2, 5400rpm. til 1100,- hos IT-butikken. Skal bare bruke den til diverse lagring, bytting av filer etc. Fungerer kjempe bra og er kjempe stille. Vurderte det slik at jeg ikke kommer til å bruke ekstern lagring til spilling etc. som krever litt mer fart.

For det har jeg nok gig til i PC-kassa.

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte nylig Maxtor 250GB på mpx.no, tok 250GB 5400rpm for da blir den ikke så varm, og støyer ikke. Nei den støyer ikke noe, mer lyd i dell 500m, og da står begge sidna verandre på bordet. Man kan pent sette seg på bibblioteket for dette er og blir utrolig stille.

Og ja den har ekstern strøm adapter, faktisk noe litt negativt, for alle ledningene tar nesten like mye plass som hele diskkassa når den skal pakkes ned for "Tur".

Fungerer bra på både USB2 og FirewWire. På Win2000 og XPsp1.

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...72&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

Eksterne harddisker lager lyd!

7200-disker lager litt meir lyd og blir meir varm!

Til fillagring treng du normalt ikkje litt raskare harddisk, så eg vil ambefale 5400-disker.

Ein kompis har "smelta" sånne disker, når dei stod på ein server (kontinuerlig trafikk). -så du bør kanskje ver litt forsiktig?

Og det funka ikkje med USB2 til PC1 og samstundes FW-tilkopling til PC2. Berre ein maskin om gongen kan nytte disken!

Lenke til kommentar

Men det er ikke noen annen måte dere heller vil anbefale meg altså ? Bare for ekstern lagring av mp3 og film på en bærbar PC ? Hva med en sånn IDE-box med overgang til USB ell FW ell blir det bare tull ? Da får man jo litt raskere harddisk, men dette tar kanskje mye mer plass? Får kanskje ikke så mange gigabyte mer for pengene heller ?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en extern maxtor 200 GB. Den er tilkoblet ved firewire til en ibook. Jeg bruker ibooken i sofaen og maxtoren står på gulvet under sofaen. Maskinen er i konstant bruk. Hører ingenting til maxtoren. Fungerer fint, med unntak av når strømment plutselig går.... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...