Gå til innhold

Svarte begår overgrep mot den hvite befolkningen, også i USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke annet enn at det handler om genetikk. Svarte har andre forutsetninger enn hvite. Vi vet jo at svarte på generell basis er mer atletiske imens hvite har andre egenskaper.

Generelt sett (selv om visse undertyper skiller seg mer ut enn andre) så er den negroide/svarte rasen mer atletisk innenfor noen sportsgrener (sjekk f.eks. rekordene for 100 meter-sprint)), mens den europoide/hvite generelt sett har fordeler innenfor andre sportsgrener - f.eks. strong-man konkuranser og svømming.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Indirekte stemmer det faktisk, så sarkasmen din behøves ikke. USAs økonomi og globale innflytelse økte voldsomt i en periode der USA faktisk var ekstremt rasistisk, og dagens USA bærer preg av det, selv om det ikke nødvendigvis er rasisme som er hovedårsaken pr. nu.

Lenke til kommentar

@ Magnisjs

Hvor står det at hvite holder svarte nede? Morsomt også hvordan du viser til at jo færre Ku Klux Klan medlemmer det blir, jo mer får svarte frihet og dermed; dagens sitasjon.

Year Membership

1920 4,000,000[104]

1924 6,000,000

1930 30,000

1980 5,000

2008 6,000

Endret av MrBadger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Økonomisk holder hvite svarte nede ettersom makt og innflytelse ofte går i arv, både genetisk og kulturelt. Sosial segregering, som også kan synes gjennom for eksempel ghettokulturen man har i USA, er en årsak til at hvite i snitt har det bedre enn svarte i dag.

Nå legger du ord i munnen på meg. KKKs storhetstid på midten av 1920-tallet illustrerer rasismen i USA på den tiden, og det var også det som var poenget mitt. USA var rasistisk på den tiden. Det kan også leses om i forbindelse med hvordan kriminaliseringen av cannabis ble en realitet. I dag er KKK ubetydelig, fordi man har beveget seg videre og modernisert rasismen. Det er tross alt ingen som tar en gjeng klovner i hvite laken seriøst.

En aftenposten-reportasje om en amerikansk dødsdømt:

42 prosent er svarte, 44 prosent av de dødsdømte er hvite. De fleste dødsdømte har drept hvite. En studie viser at de som dreper hvite har tre ganger så stor sjanse til å bli dømt til døden som de som dreper fargede.
I prinsippet - hvite mennesker betyr mer enn svarte i USA. Hvem vedder imot når jeg sier at økonomiske argumenter spiller en rolle? Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Jada, du har helt sikkert rett og jeg skal ikke være vrang. Men det nytter likevel ikke å alltid skylde på systemet. Noe må man gjøre selv, og hvis karrierestigene er htøffere mot svarte enne hvite så får de bare ta i litt ekstra og vise verden at de kan de og :)

Lenke til kommentar

Jada, du har helt sikkert rett og jeg skal ikke være vrang. Men det nytter likevel ikke å alltid skylde på systemet. Noe må man gjøre selv, og hvis karrierestigene er htøffere mot svarte enne hvite så får de bare ta i litt ekstra og vise verden at de kan de og :)

Blir ikke det å ignorere problemet?

Problemet er at de sorte blir oppdratt med en kultur som sier at de skal være tyver, og de at skal feile utdanningen, og at de blir mer eller mindre indirekte lært at de skal bli gangstere.

Videre så er utdanningsystemet feilbygd, tilogmed den siste store reformen(No Child Left Behind) var en stor skandale fordi den gjorde ting verre. De er ikke villig til å ta tak i problemet, og det vil være der intil hele landet våger å gjøre noe med det.

Det skal vistnok være vanelig å forvente at de sorte skal feile også, og det gjøres ikke noe for å ta tak i det.

Feilen er ikke systemet, men systemet er en veldig stor del av problemet når den ikke tar tak i problemet.

Lenke til kommentar

Hvis noen har lagt merke til hvordan kulturen for svarte er i Amerika så skjønner man hvorfor de mislykkes! Rap, hoes, pimps, baggy jeans, caps feil vei osv. er ikke det beste grunnlaget for et bærekraftig samfunn. Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut? 70% av svarte kvinner i USA er også single. Det er også svært vanlig at faren forlater barna i det afro amerikanske samfunet.

Ja fordi å gå med store bukser eller ha på capen "feil" vei har mye å si for deres moralske tyngde.

Og igjen, viss svarte er så dumme og voldlige forklar meg han her.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Neil_deGrasse_Tyson_-_NAC_Nov_2005.jpg

Jeg snakker ikke om enkelte individer av en etnisk gruppe som presterer på høyt nivå, det er snakk om tendensene i den etniske gruppen. Dra til USA selv, så får kan du sjekke om du liker det du ser eller ikke.

Kulturen som mange svarte ser opp til er den såkalte rap kulturen der alt skal komme til deg; fete biler, damer osv osv. uten at man selv gjør en innsats. Du synes det er et godt samfunnsgrunnlag?

Det er flere hvite som hører på rap enn det er svarte, det er dere som drar frem enkelt individer, her var det er par duster som gjorde noe dumpt.

Hva med alle de gangene svarte har fått bank av hvite polit, det er langt fra en enkelt hendelse, hva med alle de gangene svarte blir stoppet av hvite politi, fordi dem kjører en for dyr bil og derfor må ha stjålet den?

Lenke til kommentar
Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut?
http://no.wikipedia.org/wiki/Liberia

- "Transparency International kåret Liberia til verdens mest korrupte stat i sin 2010 rapport. Av brukere av offentlige tjenester hadde 89% opplevd å måtte betale bestikkelser i det siste året."

Det er forresten kun mulig å bli liberisk statsborger om du er neger.

Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut?

- "Transparency International kåret Liberia til verdens mest korrupte stat i sin 2010 rapport. Av brukere av offentlige tjenester hadde 89% opplevd å måtte betale bestikkelser i det siste året."

Det er forresten kun mulig å bli liberisk statsborger om du er neger.

Hva? Det er jo uhørt. Jeg forlanger at de snarest mulig slipper inn alle folkeslag til landet sitt. Jeg forlanger også at innvandrerne skal få gratis bolig og penger for å komme dit!

Men ops jeg glemte det. Det er jo bare hvite land som skal ha innvandring...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er stor humor hver gang man fullstendig glemmer historie og sosialøkonomi i slike debatter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...