St€rk Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Når det kommer ditt latterlige utspill om familievold vs gjengvold, må jeg måpe av forbausing. Er du virkelig ikke smartere enn at du ser at gjengvold "kommer på toppen" av familievold. "Alle" vokser opp i familier, det er vanskelig å gjøre noe med familievold, desverre. Problemene er når det i tilegg oppstår mange voldssaker pga. raser fordi det streng talt er ganske lett å fikse problemene hvis man virkelig vil. Prøv heller å løse problemene han tar opp i trådene i stede for å spy ut om familievold som et større problem. Hvis jeg sier at det er et problemer med økende overfallsvoldtekter, er det ikke noe poeng å si at det skjer flere hjemmevoldtekter og at det derfor er totalt uinteressant at overfallene øker, eller? Jeg er helt enig, St€rk. Leser du postene en gang til så ser du at det slettes ikke var poenget. Ideal brukte en enkelthendelse (eller to) til å dokumentere en trend, og jeg poengterte at det var et anekdotisk bevis og brukte en analogi for å demonstrere det: Nå er beviset anekdotisk. Det er som jeg skulle poste et par avisoppslag om familievold og spørre "hvordan skal man noengang få ekteskapet som institusjon til å fungere når folk gjør slikt?"... Ideal mente at det var å bagatellisere rasehat, og jeg sa at det er det slett ikke. (Med mindre selvsagt Ideal mener at familievold ikke er et vesentlig problem.) Det var altså en sammenligning av argumenter som var utgangspunktet. At den ene typen vold kommer på toppen av den andre er vi helt enige om. Der jeg dog ikke er så enig, er når du sier at "det streng talt er ganske lett å fikse problemene hvis man virkelig vil." Hvordan løser man etniske konflikter i et multikulturellt samfunn som USA? Hvor smart jeg er overlater jeg til leserne å vurdere, så det spørsmålet skal jeg la være å svare på. Det hender nok at jeg lurer på andre brukeres intelligens, men det holder jeg stort sett for meg selv. Geir Vel med "streng talt" mener jeg at det er mulig på en annen måte enn det går ann å ha politi i hvert hjem. Det viser seg vanskelig å ha flere typer etniske grupper i et område, derfor er mulighetene enten å ha helt 50/50 annahver (sosialistisk-drøm) eller ha de helt sepparert ("høyre"-politikk). Selv synes jeg ikke det er nødvendig i USA fordi det trossalt ikke er i nærheten av noen form for borgerkrig og stort sett lever de ganske separert. USA har også et veldig bra straffesystem som er utrolig streng og de har veldig mange fengslet. Desverre er det litt idiotisk og samtidig nærmest gi alle våpen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Selv er jeg neppe på "venstresiden", jeg er markedsliberaler, men jeg er også liberal på andre områder. Så er det sagt. Du har innrømt å være "Venstre" sympatisør, såvidt jeg vet er Tine Skei Grande Venstres svar på Kristin Halvorsen, hun tok for kort tid siden til orde for "internasjonal dugnad", med det mente hun at Norge skulle ta i mot haugevis av nye muslimske flyktninger... Jeg ikke bare sympatiserer med Venstre, jeg er endog betalende medlem. Men det Venstre jeg meldte meg inn i (etter å stemt på dem noen år) var et Venstre som ville stille krav, jamnfør Abid Raja. (Og Sponheim, skjønt den siden av ham er det ikke så mange som husker idag.) Min vesentlige misnøye med partiet idag er nettopp mangelen på det, se denne og denne posten Venstrefolk liker å tro at de er de mest intelligente velgerne i Norge, og bygger villig opp rundt denne myten. Jeg velger heller å se det slik, at en person som er villig til å stemme på noen som har så helt sinnssykt nedsnødde holdninger som Skei Grande har fremvist ift innvandring, ref. "bygge landet", er nødt til å være lettlurte fjols. Som jeg svarte i en tidligere post her: Hvor smart jeg er overlater jeg til leserne å vurdere, så det spørsmålet skal jeg la være å svare på. Det hender nok at jeg lurer på andre brukeres intelligens, men det holder jeg stort sett for meg selv. Geir 4 Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg skal si noe som ingen tør å si. La Norge være for Nordmenn. En mus som bor i en stall kan aldri bli en hest. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 . En mus som bor i en stall kan aldri bli en hest. Mus (innvandrere av ikke vestlige etnisitet) greier seg fint naar de blir adoptert av hester (etniske nordmenn). Faktum at dyrene som du valgte ikke er likeverdige sier mye om underliggende rasisme. 1 Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Og DER kom rasismekortet Tok ikke lang tid. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 For en utrolig slem tråd. Hvordan våger trådstarter å påpeke vold mot hvite. Alle vet at hvite er onde og slemme og at svarte er undertrykte slaver? 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 http://www.liveleak.com/view?i=ec0_1303444048 Her har dere et nytt flott eksempel. Hvit kvinne får juling av afrikanske jenter på mcdonalds, og blir nesten drept. Legg merke til at de afrikanske mennene som jobber på mcdonalds, ikke bryter inn, og i stedet står flere av de å flirer. Til slutt er det en eldre kvinne som griper inn. Afrikanerne som var ansatte på mcdonalds, syntes tydeligvis det var helt ok at en hvit person nesten ble drept. 3 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Vold har en tendens til å overskride rase, ja. Lenke til kommentar
793 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Uansett: Skal du dokumentere svart rasehat må du vise til mer enn enkelthendelser.Wikipedia hadde en artikkel angående anmeldte voldtekter i USA og prosentandelene av ofre og gjerningsmenn etter etnisitet/rase. Den viste at hvite kvinner var grovt overrepresentert blant voldtektsofrene, mens svarte kvinner var noe underrepresentert. Svarte menn var grovt overrepresentert blant gjerningsmennene, mens hvite menn var noe underrepresentert. I tillegg er det viktig å bemerke at latino-amerikanere/meksikanere blir ansett som 'hvite' i denne sammenhengen. Men selvfølgelig har denne artikkelen nå blitt fjernet fra Wikipedia, og jeg finner ikke igjen kilden. Er det ikke lett å forsvare sin sak som multikulturalist, når alle meningsmotstandere blir tiet i senk? The Truth of Interracial Rape in the United States 5 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Selv om USA nok er det beste eksempelet på fungerende multikulturalisme, er svarte i USA et av de beste eksempelet på det motsatte. De har vært i USA i omtrent 400 år, og enda er de ikke integrerte skikkelig. Alle områder med store andeler svarte er 'shitholes'. Det er etterdønningene etter at alle de fattige og uutdannede svarte (ble) flyttet sammen. Det er en oppskrift for katastrofe, og vi begår den samme feilen her i Europa. I alle disse områdene er konsensen at 'the man is keeping us down', noe som selvsagt ikke er en spesielt heldig tankegang -- Hverken for samfunnet eller seg selv. 2 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 I alle disse områdene er konsensen at 'the man is keeping us down', noe som selvsagt ikke er en spesielt heldig tankegang -- Hverken for samfunnet eller seg selv. Det er alltid flott å kunne skylde på noen andre enn seg selv for de problemene man har eller hva? Lenke til kommentar
Groene Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nå er det ikke svarte folk man må gripe tak i men selve individene og heller vise at ikke er akseptabelt med vold. Jeg tror det er satt altfor mye fokus på ting som hudfarge/religion/kultur da ingen av disse tingene kan skade er det individene vi må ta tak i. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Hvis noen har lagt merke til hvordan kulturen for svarte er i Amerika så skjønner man hvorfor de mislykkes! Rap, hoes, pimps, baggy jeans, caps feil vei osv. er ikke det beste grunnlaget for et bærekraftig samfunn. Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut? 70% av svarte kvinner i USA er også single. Det er også svært vanlig at faren forlater barna i det afro amerikanske samfunet. Endret 5. mai 2011 av nico69 2 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Svartingarnas vidriga hedniska beteende, ehuru lockande för svagsinnta, haver på somliga platser i nordanrikena annamats till och med av det nordiska folket. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvis noen har lagt merke til hvordan kulturen for svarte er i Amerika så skjønner man hvorfor de mislykkes! Rap, hoes, pimps, baggy jeans, caps feil vei osv. er ikke det beste grunnlaget for et bærekraftig samfunn. Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut? 70% av svarte kvinner i USA er også single. Det er også svært vanlig at faren forlater barna i det afro amerikanske samfunet. Ja fordi å gå med store bukser eller ha på capen "feil" vei har mye å si for deres moralske tyngde. Og igjen, viss svarte er så dumme og voldlige forklar meg han her. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Neil_deGrasse_Tyson_-_NAC_Nov_2005.jpg Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ser ikke annet enn at det handler om genetikk. Svarte har andre forutsetninger enn hvite. Vi vet jo at svarte på generell basis er mer atletiske imens hvite har andre egenskaper. Ja, jeg tror forklaringen ligger i biologien. Vi anerkjenner hund som art, puddel som rase. På tide og anerkjenne mennesket som art, svart som rase? 2 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvis noen har lagt merke til hvordan kulturen for svarte er i Amerika så skjønner man hvorfor de mislykkes! Rap, hoes, pimps, baggy jeans, caps feil vei osv. er ikke det beste grunnlaget for et bærekraftig samfunn. Hvis de svarte i USA hadde laget et eget samfunn, mon tro hvordan det hadde sett ut? 70% av svarte kvinner i USA er også single. Det er også svært vanlig at faren forlater barna i det afro amerikanske samfunet. Ja fordi å gå med store bukser eller ha på capen "feil" vei har mye å si for deres moralske tyngde. Og igjen, viss svarte er så dumme og voldlige forklar meg han her. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Neil_deGrasse_Tyson_-_NAC_Nov_2005.jpg Jeg snakker ikke om enkelte individer av en etnisk gruppe som presterer på høyt nivå, det er snakk om tendensene i den etniske gruppen. Dra til USA selv, så får kan du sjekke om du liker det du ser eller ikke. Kulturen som mange svarte ser opp til er den såkalte rap kulturen der alt skal komme til deg; fete biler, damer osv osv. uten at man selv gjør en innsats. Du synes det er et godt samfunnsgrunnlag? 1 Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Arv og miljø. Dette skaper et menneske. I mine øyne så er ikke rase aleine et grunnlag for å bli et ondt menneske. Fysiske forutsetninger derimot kan diskuteres. Problemet ligger i at hudfarge og rase er det enkleste og mest synlige som skiller oss mennesker. Og derfor også lett å angripe. Dette er grunnen til at jeg ikke tror på et multikulturelt samfunn. Kanskje hvis det hadde kommet gradvis og vi ikke hadde lagt merke til forskjellen. Men sånn som ting har blitt, nei. 2 Lenke til kommentar
bee9eman Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhAQb8mxHnf91TQ12A og http://www.doverpost.com/communities/x231518880/UPDATE-Dover-police-arrest-three-more-after-fight Ikke overraskende går en gjeng feige svarte personer løs på en forsvarsløs hvit person. En enslig forsvarsløs person som ikke slår tilbake. Ca 15 personer går løs på han? Tilsvarende går 4-5 svarte kvinner løs på den hvite kvinnen og utsetter henne for grov vold. Dette forumet er fullt av folk som forsøker å fortelle oss hvor bra den kulturelle smeltedigelen USA fungerer, og hvordan Norge må ta etter. Likevel er bevisene milelange når det gjelder hvor stor kulturkonflikt som råder i USA. Her snakker vi om folk som faktisk ikke er innvandrere, men som er amerikanere! Likevel opptrer de slik som man ser i videoen. Hvordan skal man da noensinne klare å få flerkultur til å fungere i bittelille Norge, når de ikke har fått det til i gigantiske USA? Hei. Dette må være noe av det rareste innlegget jeg har sett. Har du lest noe om verdenshistorien? Du sier at svarte begår overgrep mot de hvite. OGSÅ i Usa. Hvilke andre land skjer dette i da? Å bruke dette for å forklare at integreringen ikke fungerer, blir bare latterlig. Historien viser vel at det er hovedsaklig de hvite som gjør overgrep mot de svarte. Når du bruker dette argumentet for å diskutere integrering i Norge, er diskusjonen fra din side allerede avgjort. Kan du forklare meg hva som er forskjellen på en svart person og en hvit person? Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du sier at svarte begår overgrep mot de hvite. OGSÅ i Usa. Hvilke andre land skjer dette i da? Norge, Sverige, Danmark, Frankrike, Tyskland, Nederland, Italia, Spania, Canada, Australia og nå i det siste også Finland. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå