Gå til innhold

Hjelp til valg av mitt første speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Jaja, jeg vet at man skal velge alle andre steder før Elkjøp, men jeg kjenner en kar på Elkjøp som gir meg en liten rabatt. Og jeg skulle egentlig hatt kameraet på tirsdag.

Forsendelsen ble ihvertfall fortollet i Sverige i går, så jeg håper på at kameraet er framme i dag. Jeg drar på ferie i morgen, så det hadde vært fint om jeg får det før jeg drar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre tilbudet på el-kjøp er svært hyggelig ville jeg aldri kjøpt kamerautstyr der. Hvem har ikke opplevd et helvete med servicen på el-kjøp/leftdal? Jeg ser for meg mange uker uten kamera hvis det av en eller annen grunn skulle trenge service.

At de ikke engang klarer å gi korrekte opplysninger om hvorvidt kameraet er inne eller ikke, sier alt. ;)

Lenke til kommentar

ENDELIG er kameraet mitt! Vel, egentlig ble det mitt på fredag men har ikke fått oppdatert før nå. Jeg kjappet meg til Elkjøp og hentet det to timer før flyet mitt gikk, så det var i siste liten.

Hittil er jeg veldig fornøyd. Har lekt litt med innstillinger og funksjoner, bl.a. bracketing og det fungerer utmerket. Kjempebra bilde- og videokvalitet, samt at kameraet ligger veldig godt i hånda, og ettersom at dette er mitt første speilrefleks må jeg si at lyden av speil som beveger seg er meget tilfredsstillende!

Jeg knipser bilder av alt og alle, og hittil har det vel gått 7-800 bilder. Jeg glemte stativet mitt, men det blir jeg gjenforent med om noen dager så da blir det intensiv testing av lang lukkertid og HDR. Heldig som jeg er var det til og med en dobbel regnbue utenfor vinduet for noen minutter siden, så den er blitt foreviget i fotoalbumet mitt.

Takk for alle råd og tips! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...