Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 vet ikke hvordan man bygger selv, så det blir nok en stasjonær som er sammensatt fra før. Pcn blir i hovedsak brukt til spilling, film, redigering av bilder og ellers normal bruk. er ikke nybegynner på data, men er heller ikke så inneforstått med begreper brukt and datadeler. jeg vet hva ram er godt for, og kommer meg som regel ut av ei knipe dersom jeg får trøbbel på pcn, men det er også det. vet ikke hvordan man fienr resten av spesifikasjonene, men har i alle fall no 4 gb ram 2quad cpu q6600 240 ghz. Har hatt min nåværende pc 3-5 år,..og den begynner å skrante. Har byttet hd en gang før, og renser opp både med antivirus og alt det der samt fysisk støvfjerning....men nå begynner den å skrante. Vil gjerne ha noe som er så støyfritt som mulig. med gode avkjølinsmuligheter og et skjermkort som takler det meste. kjøper gjerne brukt (blir vel helst det det blir til, da økonomien ikke tillater noe mer en 7k) den trenger ikke være så veldig mye bedre enn den jeg har nå. mensom sagt, jeg vet ikke hva jeg ser etter av spesifikasjoner, og trenger en veiledende hånd som kan dytte meg litt i riktig retning=) Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Den her holder i massevis...om du vil ha det beste av det beste så velger du i lista den største prosessoren, litt mer minne...8gb holder og evnt velger en Sata3 SSD istede for den som er allerede valgt...skjermkortet som er standard i pakken er helt ok og om du ikke vil ruinere deg helt så holder den til å starte med. Evnt oppgrader det senere da det er veldig enkelt å skifte.. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10461 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 http://www.dustinhome.no/pd_5010550310.aspx Den passer kanskje bedre din lommebok og skal takle alle dagens spilt helt ok. Ellers så tror jeg du fint hadde klart å bygge en datamaskin selv, det følger med instruksjoner på hvordan du skal installere alle delene, og internett er full av guider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 12k er nok endel i overkant av hva jeg har å legge ut for en pc. tenkte heller litt mer i retningen hva bør jeg se etter når jeg søker etter brukte pc'er på finn=) hvor mye ram, skjermkort, prosessor etc. er så lenge siden jeg har sett etter ny pc nå, så vet ikke helt hva jeg bør se etter i dag, og ikke minst hva bør jeg unngå. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Ikke kjøp pc på finn.no alle er stort sett overpriset og du kan få problemer med garanti. Pc er såpass billig at det lønner seg å kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 sant nok det. hadde nok fått til om jeg hadde villet,...men jeg liker det nå egentlig best når jeg bare kan pakke den rett opp av eska og plugge den inn (atleast thats what she said;) http://www.dustinhome.no/pd_5010550310.aspx Den passer kanskje bedre din lommebok og skal takle alle dagens spilt helt ok. Ellers så tror jeg du fint hadde klart å bygge en datamaskin selv, det følger med instruksjoner på hvordan du skal installere alle delene, og internett er full av guider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 jeg føler egentlig at det er litt motsatt. veldig overpriset i butikk, men kjøper en en hjemmebygget får en som regel litt mer for pengene (men ikke om en bygger selv selvfølgelig). men du har nok et poeng med garantien ja. den jeg har nå kjøpte jeg på finn ,og har egentlig ikke hatt noen problemer før nå. tror nok jeg får mer for 7k dersom jeg kjøper brukt enn hva jeg gjør ellers. eller? Ikke kjøp pc på finn.no alle er stort sett overpriset og du kan få problemer med garanti. Pc er såpass billig at det lønner seg å kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå