Gå til innhold

Hvordan kobles/festes PA høytalere til stativ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Rart spørsmål og sikkert feil terminologi. Prøver meg allikevel. :)

Eg jobber med et prosjekt hvor eg trenger et stativ til å bære 3-5kg, med vekt som forflytter seg(roterer). Jo høyere opp eg får det til bedre er det(1.5-3m). Til nå har eg funnet ut at høytalerstativer til større høytalere(PA) passer ypperlig, og gir en god pris vs stabilitet.

Det eg ser på er for eks dette stativet her: http://www.ljudia.no/stativ-truss-s301864/stativer-s82128/hyttalerstativ-c80445/paudio-hyttalerstativ-p95304/

Som skal kobles med en slik stativadapter: http://www.rufo.no/stativadapter_stor/P_347

Er det slik å forstå at høytaleren bare tres ned på stativet? Eller festes stativet til høytaleren på noen måte i tillegg for å unngå at den roterer?

Når utstyret eg skal lage settes på stativet er det ytterst viktig at utstyret ikke roterer på selve stativet. Et alternativ som eg kommer til å falle tilbake på er fotostativ. Ulempen er at de ikke kommer så høyt opp og koster relativt mye(siden de er laget for å være lette og solide). Vekt er ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det :)

Det skal være ei motorisert retningsbestemt antenne som skal følge et modellfly over himmelen. Her er line of sight viktig og dermed er høyest mulig opp best. Og siden det skal plasseres ei motorisert antenne på toppen av stativet er det også viktig at stativet er stabilt, men siden utstyret blir fraktet rundt i bilen min til der det skal stå er ikke vekt viktig.

Her er noe tilsvarende:

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Da tror jeg det høyttaler stativet funker utmerket. Om det er mulig å snurre det rundt så skrur du bare en skru igjenom festet slik at den ikke har mulighet til å rotere. Du kan jo også prøve å lage stativet selv om du er litt handy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...