NordicParis Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hallo, Får ikke laddet batteriet på laptopen. Ladder er koblet til, men følgende meldinger står på strømikonet "plugged in, but not charging". Etter å ha googlet alt jeg kunne tenkte har jeg funnet to løsninger, MEN ingen av disse funker for meg.... (Dette er irrelevant, men jeg har Windows 7 og HP Elitebook 8440p) ..:Nummer 1 som ikke funket:.. Turn off laptop. Unplug AC power. Remove battery. Replace AC power. Turn on laptop, allow OS to boot. Once logged in to the machine, perform a normal shut down. Unplug AC power. Replace battery. Replace AC power. Turn on laptop, allow OS to boot. The battery should once again be charging as normal. ..:Nummer 2 som ikke funket:.. 1. Unplug AC adapter. Shutdown 2. Remove battery, Connect AC Adapter 3. Start windows7. Remove Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery, 4. Shutdown, Remove AC Adapter, Install battery, Reattach AC Adapter. 5. Power up - Now Plugged in and Charging. Er det noen som har en løsning jeg ikke har prøv, og som kan fungere? På forhånd takk Lenke til kommentar
cfg Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Mulighet til å teste med ett annet batteri? Lenke til kommentar
NordicParis Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Mulighet til å teste med ett annet batteri? Hallo, ser ikke at det vil hjelpe. Har et type ekstrabatteri, men det er 100% laddet... så har litt å gå på der, men ikke batteriet sin feil Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Mulighet til å teste med ett annet batteri? Hallo, ser ikke at det vil hjelpe. Har et type ekstrabatteri, men det er 100% laddet... så har litt å gå på der, men ikke batteriet sin feil Det letteste er å få sjekket om laderen din fungerer. Leverer den spenning? Det skal stå en notis på laderen om hvor mye den skal levere, ta den med til et serviceversted på skattøra eller håpet. Kanskje JMH har en snill elektriker som er "edru" til å bistå? Uten at han tager ågerenter? Eller så kan du kjøpe deg et billig instrument hos Bilextra og måle det selv. BmOnline Lenke til kommentar
NordicParis Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Mulighet til å teste med ett annet batteri? Hallo, ser ikke at det vil hjelpe. Har et type ekstrabatteri, men det er 100% laddet... så har litt å gå på der, men ikke batteriet sin feil Det letteste er å få sjekket om laderen din fungerer. Leverer den spenning? Det skal stå en notis på laderen om hvor mye den skal levere, ta den med til et serviceversted på skattøra eller håpet. Kanskje JMH har en snill elektriker som er "edru" til å bistå? Uten at han tager ågerenter? Eller så kan du kjøpe deg et billig instrument hos Bilextra og måle det selv. BmOnline Hallo, takk for forslaget. Dette er dessverre sjekket. Har et "reisebatteri" jeg har prøvd det på. Ladderen lever i beste velgående og den leverer det den skal. Problemet ligger nok ikke der heller Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det kan hjelpe om du lister opp det du har prøvd, av typen: Målt strøm ut av lader testet med nytt batteri etc etc Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei Jeg har samme problemet med min acer. Et tips som jeg har lest, som desverre ikke funket for meg var å avinstallerere og reinstallere drivere for batteri. Lenke til kommentar
PerMada Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg hadde samme problemet med min Dell skolepc. Den gikk også i et slags supertregmodus når dette skjedde for å spare batteriet Men jeg fant ut at eneste måte å fikse det på var å plugge ladern inn og ut, og vri den i alle mulige retninger helt til ladelampa lyste. Kunne ta lang tid... Eller bare gå til IT-verkstedet på skola og få ny lader Noe jeg fikk gratis siden det var skolepc. Men det er kanskje ikke aktuelt for deg... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) vil tro denne er ganske ny så er enda garanti på batteriet. satte opp en slik til en lærer og alt var greit, uka etter kom den tilbake pga den ikke ladet. batteriet var ødelagt og han fikk ny hos leverandør. edit: leifern Endret 26. april 2011 av mhsalangli Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg hadde samme problemet med min Dell skolepc. Den gikk også i et slags supertregmodus når dette skjedde for å spare batteriet Men jeg fant ut at eneste måte å fikse det på var å plugge ladern inn og ut, og vri den i alle mulige retninger helt til ladelampa lyste. Kunne ta lang tid... Eller bare gå til IT-verkstedet på skola og få ny lader Noe jeg fikk gratis siden det var skolepc. Men det er kanskje ikke aktuelt for deg... Faktisk samme jeg sliter med med min, må vri laderpluggen riktig for å få strømforsyning til PCen, men det er noe softwaregreier som ligger og styrer ladingen også ettersom den lader og ikke lader om hverandre uten at jeg rører pluggen. Skal få lånt meg et batteri og en lader fra en som har lik PC og prøve de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå