Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

støvsugde pc¨n og nå har jeg ikke noe signal til skjermen

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske grønn når det gjelder pc ;P men ikke så grønn at jeg vet at å støvsuge en pc er ingen god ide. Men har holdt på sånn i mange år, men nå har jeg lært av feilen min ;)

skal aldri gjenta seg. Værtfall, situasjonen er sånn at jeg hadde mye støv i pcn min. og bestemte meg for å støvsuge, tok en grunding en å tok ut rambrikkene og støvsugde de også.

når jeg skulle skru på pcn så var det ingen signal til skjermen, eller skjermene for jeg prøvde 2 andre også. Forsatt ingen signaler fra pcn til skjerm. Har tatt en titt på pcn invendig når jeg har skrudd den på.

Virker som om alle vifter fungerer. Til og med det på skjermkoret, vill tro att jeg har prestert å ødelegge ett eller annent i pcn. Men hva, det er det store spørsmålet. Hvordan bør jeg gå fram for å finne ut hva som kan være feil, uten og ha de store datakunnskapene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen stor prestasjon å ødelegge følsomt elektronisk utstyr med en støvsuger da lager enorme mengder statisk elektrisitet.

Etter det jeg ser så har du virkelig gått inn for å ødelegge den også så hva du har knekt blir bare gjetting.

Strengt tatt så kan alle komponenter ha fått seg en knekk.

Lenke til kommentar

Det går fint å støvsuge en pc, men :

1 : Man bør sørge for at støvsugerhodet er et godt stykke unna komponentene som støvsuges.

2 : Vifter og lignende kan støvsuges nærmere men da skal viften ikke bevege seg.

3 : Elektroniske komponenter bør stå i pcen under selve seansen , er bedre beskyttet mot statisk elektrisistet på den måten.

4 : Støvsugerhodet bør være i plast og helst ikke skape / lede statisk elektrisitet,

Lenke til kommentar

Har heller stor tro på at du har kommet borti en ledning. Feks strøm til hk, den dere 20/24pins ledingen. Eller strømledingen til CPUen 4/8pins :) Sjekk at dem står godt i.

Å så kan du jo se om strømledningen til skjermkortet står skikkelig i, viss du har det da ;) Vett jo ikke hvilke komponenter du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...