Gå til innhold

Kompaktkamera til "flyfotografering"

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et "flygende kamerastativ" (eller quadrocopter om du vil), som jeg har testet ut i noen dager nå med et eldgammelt samsung kompaktkamera bare for å bli kjent med riggen.

Planen videre nå er å flytte kamerafestet slik at den ene propellen ikke lengre kommer med på bildet og å investere i et bedre kamera.

Løftekapasiteten er begrenset til +/- 450gram inklusive stativ/feste, så jeg tror et godt kompaktkamera er veien å gå her.

Bruk vil være hovedaklig video, men også stillbilder utløst med fjernkontroll eller bare med kameraet satt på intervallfoto.

Kravene mine er at det må ha ganske mye vidvinkel, video i full HD, mulighet for manuelle instillinger ved stillbilder, HELST raw-støtte (ikke et absolutt krav i denne omgang ettersom jeg har en større rigg av samme prinsipp på mekkebordet som skal løfte en DSLR) og GOD batteritid!

Jeg er overhodet ikke religiøs med tanke på produsenter eller noe sånt, så det er bare å komme med haugevis av forslag.

http://vimeo.com/22841072 (eksempel på video tatt med riggen og det gamle kameraet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Er forsåvidt enig med overnevnte svar og har samsung wb2000 selv og er svært fornøyd. Batteritiden er jeg litt usikker på om er lang nok for deg. De selger disse for 1500 opp og kamera har både raw og alle manuelle innstillinger og hdvideo. God kvalitet på høy iso og. Tror det tar en 200-300 bilder på en lading men søk på nett og se om du kan få sterkere batteri? Hvis ikke er vel Casio kamera bedre på batteritid

for test kan du se http://www.photographyblog.com/reviews/samsung_wb2000_review/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du kan jo starte her og jobbe deg videre.

Ser ut som WB2000 som jeg nevnte i første innlegg har intervallfunksjon. Det er imidlertid ikke alltid at produktguidene er 100%, men som regel kan du finne bruksanvisningen på nettet hvis du leter litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...