Kamikazesmurf Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg har kjøpt meg et "flygende kamerastativ" (eller quadrocopter om du vil), som jeg har testet ut i noen dager nå med et eldgammelt samsung kompaktkamera bare for å bli kjent med riggen. Planen videre nå er å flytte kamerafestet slik at den ene propellen ikke lengre kommer med på bildet og å investere i et bedre kamera. Løftekapasiteten er begrenset til +/- 450gram inklusive stativ/feste, så jeg tror et godt kompaktkamera er veien å gå her. Bruk vil være hovedaklig video, men også stillbilder utløst med fjernkontroll eller bare med kameraet satt på intervallfoto. Kravene mine er at det må ha ganske mye vidvinkel, video i full HD, mulighet for manuelle instillinger ved stillbilder, HELST raw-støtte (ikke et absolutt krav i denne omgang ettersom jeg har en større rigg av samme prinsipp på mekkebordet som skal løfte en DSLR) og GOD batteritid! Jeg er overhodet ikke religiøs med tanke på produsenter eller noe sånt, så det er bare å komme med haugevis av forslag. http://vimeo.com/22841072 (eksempel på video tatt med riggen og det gamle kameraet). Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg tror Samsung WB2000 oppfyller kravene dine, men kjenner ikke vekt og batterilevetid. Lenke til kommentar
Kofy Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei Er forsåvidt enig med overnevnte svar og har samsung wb2000 selv og er svært fornøyd. Batteritiden er jeg litt usikker på om er lang nok for deg. De selger disse for 1500 opp og kamera har både raw og alle manuelle innstillinger og hdvideo. God kvalitet på høy iso og. Tror det tar en 200-300 bilder på en lading men søk på nett og se om du kan få sterkere batteri? Hvis ikke er vel Casio kamera bedre på batteritid for test kan du se http://www.photographyblog.com/reviews/samsung_wb2000_review/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hva med GoPro HD kamera? 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Overrasker meg om du ikke vet om Gopro, men det finnes jo konkurenter til gopro også. Feks Contour HD... Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Overrasker meg om du ikke vet om Gopro, men det finnes jo konkurenter til gopro også. Feks Contour HD... Gopro er både vurdert og forkastet av flere årsaker. Skal sjekke ut de to andre! Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Skal sjekke ut de to andre! Fant et til, Fuji F550 EXR Edit: Har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvor bra bildekvaliteten er Endret 26. april 2011 av se# Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Er det noen av disse dere VET har mulighet for intervallfoto? Var innom den lokale fotosjappa, men det var en ny fyr der HELT UTEN pailing... Endret 6. mai 2011 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg pleier å bruke produktguiden til akam, den er ofte god nok, og da har jeg prisene direkte under, men her hjelper det at dpreview har kommet litt lenger med produktsøket sitt, så du kan jo starte her og jobbe deg videre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det finnes mange intervall-kontrollere på eBay - kunne det være et alternativ å ha med en sånn en opp sammen med kameraet? Eventuelt kunne du strippe elektronikken ut av plasten.. 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 du kan jo starte her og jobbe deg videre. Ser ut som WB2000 som jeg nevnte i første innlegg har intervallfunksjon. Det er imidlertid ikke alltid at produktguidene er 100%, men som regel kan du finne bruksanvisningen på nettet hvis du leter litt. 1 Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Da ble det etter å ha brukt filterfunksjonen på dpreview et wb2000 på meg! Tusen takk for hjelpen til alle sammen. Lenke til kommentar
Kofy Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger på hvordan det går evt noen bilder/film?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå