Gå til innhold

Fortapt i pcverden. Valg av arkitektur, socket?

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha slitt med min gamle haug av en pc i mange år vil jeg nå anskaffe meg en ny. Hva er "gjeldene" som det antatt beste/effektive av cpu i dag? Navnet "sandy bridge" har jeg jo merket meg, men hvordan HK må jeg ha da? Socket? LGA 1366, 1155, 1156 ? Det går helt i spinn for meg om dagen. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1155 og P67 om du har lyst på et mer entusiastorientert oppsett. Om du ikke vil overklokke og/eller har planer om å kjøre flere skjermkort i crossfire/SLI er det like greit å gå for et H67-brikkesett. Det er like funksjonelt til daglige oppgaver, men støtter ikke flere grafikkort eller overklokking.

Lenke til kommentar

1155 og P67 om du har lyst på et mer entusiastorientert oppsett. Om du ikke vil overklokke og/eller har planer om å kjøre flere skjermkort i crossfire/SLI er det like greit å gå for et H67-brikkesett. Det er like funksjonelt til daglige oppgaver, men støtter ikke flere grafikkort eller overklokking.

Supert svar. Takk for det. Så et P(H)67 HK / socket 1155 er altså det "siste" på markedet? Jeg kommer ikke til å klokke eller kjøre crossfire/SLI (tror jeg)..

Endret av detvarvondtdet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...