Gå til innhold

Cola over laptopen :o

Dufen

Anbefalte innlegg

Jeg satt og spiste ved dataen og klarte å søle cola over laptopen. Det kom over tastaturet og litt på touchpaden.

Jeg skrudde maskinen av umiddelbart, røsket av batteriet og strømtilførselen og tørket så av det jeg umiddelbart så av væske. Jeg TROR jeg fikk opp slt som lå mellom tastene og den dråpen som lå ytterst i den ene USB-porten.

Da jeg skrudde den på igjen fikk jeg spørsmål om å starte på vanlig måte eller med oppstartsverktøy som anbefaling.

Jeg gjorde sistnevnte og den ville da kjøre systemgjenoppretting som var greit siden jeg ikke har gjort noe som kan føkkes. Jeg valgte det og nå har maskinen starta og fungerer tilsynelatende normalt...

Noe jeg bør passe på eller sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Røsk ut batteriet

2. Snu opp ned

3. Tørk av det synlige og finn fram støvsugeren og prøv å suge ut det du kan av fuktighet

4. Ta eventuelt av tastene og tørk med papir, også undersiden av tastene

5. La laptopen ligge til alt er tørket, sett på taster igjen og start opp

Lenke til kommentar

Dette skjedde også med min STASJONÆRE maskin. Maskinen satt på gulvet og jeg satt i en stol men pc skjermen frammom meg på et bord. jeg hadde et glas me ca 300ml med cola attme musa, også dro jeg musa for langt til sia og all colaen over hele PC'n. (pcn var bare 2 dager gammel) jeg kjappte meg og dro ut allt av strøm og usb og tok maskinen, kjappet meg på badet og tørket bort sølet med en handuk. PCn funker som normalt enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...