ntls Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Er dt slik med gutter at motsetninger tiltrekke, eller er det bedre å ha lik personlighet? Spørs helt hva de er ute etter på det stadiet i livet Jeg fikk en tid tilbake det ufortjente valget mellom to fantastiske jenter. Hun ene var omtrent helt lik meg (gamer, nerdete, optimistisk, forståelig og dyptenkende, entusiastisk, chiller). Hun andre var motsatt av det jeg er (fortsatt gamer og nerd, men på et mye mindre nivå, pessimistisk, stresser, random og spontan, mindre hensynsfull og mindre erfaren i relasjoner) Jeg ble kjent med hun første tidligere og kan bekrefte at ordtaket "Like barn leker best" stemmer. Mye latter, interspøker, og morro men også være seriøs når det trengs som bygger gode grunnlag til et godt og langvarig forhold. Dessverre valgte jeg ikke henne da, og ble bedre kjent med hun andre som var motsatte av meg istedet. Rett og slett fordi "the opposite attracts" i mitt tilfelle, og fordi jeg har så mye å lære av en person som kan utfylle meg enn å duplisere meg. Dette gjelder da MEG, og mine valg og observasjoner Og ikke nødvendigvis slik er det for alle. Endret 26. april 2011 av ntls Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 ntls: Når folk snakker om opposites attract så snakker de om personligheter som komplementerer hverande. F.eks. en dominant person kan passe godt med en lite dominant person. Ikke at positive menn begynner å like negative jenter. Jeg tror ikke årsaken til at du valgte den motsatte jenta var fordi hun var annerledes fra deg, (hvis du ikke aktivt valgte mot din egne følelser). Jeg tror det er faktorer du ikke vet om som førte til at du fikk flere seksuelle følelser for den motsatte jenta. Både jenter og gutter tror de kan altfor mye om følelsene sine enn de virkelig kan. BTW: I posten før glemte du en veldig faktor iforholdtil utsende. Kosthold. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 BTW: I posten før glemte du en veldig faktor iforholdtil utsende. Kosthold. Explain. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Camlon: Jeg vet godt hvorfor jeg endte opp med hun andre jenten. Jeg gikk ikke i dybden på noen av de enn de mest tydlige motsettningene i forrige post. Det som jeg ikke nevnte er at hun første jente bodde for langt vekke (utlandet), men når vi var med hverandre, så hadde vi det bra, men pga av distansen ble ikke noe mer enn det. Kanskje jeg aktivt valgte mot mine egne følelser og det ble et sommerflørt istedet, men erfaringen er fortsatt der. Og jeg svarte isted fordi jeg har også møtt en person som er det motsatt av meg og erfarer hvor attraktivt det kan være. Kjenner jeg meg selv rett, så er jeg ute etter å erfare og lære, og mer enn det skjer ikke enn å være med en som tenker annerledes enn meg Jeg er absolutt ingen ekspert på følelser og relasjoner, noe som får meg til å tenke henche why jeg valgte bli bedre kjent med en som er motsatt av meg. Nevnte jeg ikke at jeg føler at hun hun utfyller meg, (og forhåpentligvis jeg henne, i hennes øyne)? Jeg ville bare si kort om mine obersvasjoner etter å ha erfart begge sider, og konklusjonen er at begge fungerer godt, men det spørs på hva man er ute etter i livet. Hvis du kan mye om følelser så føl fri for å utdype hva du tror og eventuelt andre grunner til at det gikk som det gikk med meg og mine valg. Tilbakemelding på BTW: jau, som nevnt, mye som kunne lagt til listen, men dårlig kosthold betyr nødvendigvis ikke automatisk dårlig utseende. Jeg kjenner for mange folk som alikevel er en sjarmbombe like mye som de er en kaloribombe både med og uten kurver. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 BTW: I posten før glemte du en veldig faktor iforholdtil utsende. Kosthold. Explain. Utrolig lett å se. Feite jenter har langt større problemer på datemarkedet enn andre jenter har. Det finnes unntak, men som generell trend er det store forskjeller. Camlon: Jeg vet godt hvorfor jeg endte opp med hun andre jenten. Jeg gikk ikke i dybden på noen av de enn de mest tydlige motsettningene i forrige post. Det som jeg ikke nevnte er at hun første jente bodde for langt vekke (utlandet), men når vi var med hverandre, så hadde vi det bra, men pga av distansen ble ikke noe mer enn det. Kanskje jeg aktivt valgte mot mine egne følelser og det ble et sommerflørt istedet, men erfaringen er fortsatt der. Og jeg svarte isted fordi jeg har også møtt en person som er det motsatt av meg og erfarer hvor attraktivt det kan være. Kjenner jeg meg selv rett, så er jeg ute etter å erfare og lære, og mer enn det skjer ikke enn å være med en som tenker annerledes enn meg Jeg er absolutt ingen ekspert på følelser og relasjoner, noe som får meg til å tenke henche why jeg valgte bli bedre kjent med en som er motsatt av meg. Nevnte jeg ikke at jeg føler at hun hun utfyller meg, (og forhåpentligvis jeg henne, i hennes øyne)? Jeg ville bare si kort om mine obersvasjoner etter å ha erfart begge sider, og konklusjonen er at begge fungerer godt, men det spørs på hva man er ute etter i livet. Hvis du kan mye om følelser så føl fri for å utdype hva du tror og eventuelt andre grunner til at det gikk som det gikk med meg og mine valg. Tilbakemelding på BTW: jau, som nevnt, mye som kunne lagt til listen, men dårlig kosthold betyr nødvendigvis ikke automatisk dårlig utseende. Jeg kjenner for mange folk som alikevel er en sjarmbombe like mye som de er en kaloribombe både med og uten kurver. Det er greit om du gir meg slik informasjon, fordi det er vanskelig å bli tiltrukket av noen som bor i utlandet. De er ikke der. Jeg kan ikke nok om menn, og heller ikke om deg til å kunne spå noe som helst. Jeg tror bare ikke at det var de motsetningene du nevnte som nødvendig tiltrukket deg, spesielt ikke de negtive verdiene du plasserte på kjæresten din, og det er ikke sikkert at hun er så ulik deg. Det jeg vet er at følelser er veldig kompliserte og de fleste forstår ikke sine egne følelser. F.eks. jeg har hatt tidligere en konflikt mellom to jenter. Hun ene var bedre enn hun andre på de fleste måter, men jeg ble forsatt tiltrukket til hun andre. Saken er at du ikke kan kontrolere følelsene dine og å bruke rasjonell tankegang til å forklare følelsene dine går fort dårlig hvis du ikke har mye kunnskap på området. 1 Lenke til kommentar
ntls Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Meningen med posten min var ikke å konkludere at den ene nødvendigvis var bedre enn andre, og ergo det riktige. TS spurte en veldig generisk spørsmål om hva som var mest foretrukket. Jeg svarte like generisk på det uten å gå i dybden av mitt personlige liv og alle faktorer som var inkludert da. Så med mindre denne tråden handler om mitt privat liv, så ser jeg ingen grunn til hvorfor all informasjon skulle være relevant. Og uansett så understreket jeg at dette er igjen: mine erfaringer og observasjoner. Det betyr ikke at det gjelder slik for alle. Bare for å understreke at begge jentene er fantastiske jenter. De har sine menneskelige feil, men ikke noe som ikke kan elskes. Hun andre har sine sider som er litt mer utfordrende å forstå seg på til alle tider, men det har jeg og vel å merke, men hun er tvert i mot en "negativ" person, og vi deler mye felles interesser sammen. Men nok om det. Greit nok at du kan tvile på mine kunnskaper, du har dine erfaringer og jeg har mine. Men jeg ser lite grunn i at du langer ut mot meg. Hvis du kan være til bedre hjelp til TS, så kan du heller gi et bedre svar til henne enn det jeg gjorde, and I will rest my case. Apropos langer ut BTW: I posten før glemte du en veldig faktor iforholdtil utsende. Kosthold. --- Utrolig lett å se. Feite jenter har langt større problemer på datemarkedet enn andre jenter har. Det finnes unntak, men som generell trend er det store forskjeller. Hvorfor er det jeg som har glemt at kosthold er et viktig faktor? Jeg sier ikke i mot at sunnhet er viktig rent instinktivmessig når man ser på potensielle partnere. Men for meg så er ikke kosthold viktig. Kanskje det er for deg, men da kunne du sagt det selv fra din eget synspunkt enn å klandre meg for "mangel på min". Anyways, mangel på sunn kosthold betyr ikke nødvendigvis feit og dårlig utseende. Og hva så om en er tjukk og lubben? Når det kommer til hva som betyr noe i et forhold, så er det kjemien og personligheten til personen som teller, ikke hvor mye brokkoli og fisk de spiser. Men det var vel kanskje ikke det du mente...? Endret 27. april 2011 av ntls 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Meningen med posten min var ikke å konkludere at den ene nødvendigvis var bedre enn andre, og ergo det riktige. TS spurte en veldig generisk spørsmål om hva som var mest foretrukket. Jeg svarte like generisk på det uten å gå i dybden av mitt personlige liv og alle faktorer som var inkludert da. Så med mindre denne tråden handler om mitt privat liv, så ser jeg ingen grunn til hvorfor all informasjon skulle være relevant. Og uansett så understreket jeg at dette er igjen: mine erfaringer og observasjoner. Det betyr ikke at det gjelder slik for alle. Bare for å understreke at begge jentene er fantastiske jenter. De har sine menneskelige feil, men ikke noe som ikke kan elskes. Hun andre har sine sider som er litt mer utfordrende å forstå seg på til alle tider, men det har jeg og vel å merke, men hun er tvert i mot en "negativ" person, og vi deler mye felles interesser sammen. Men nok om det. Greit nok at du kan tvile på mine kunnskaper, du har dine erfaringer og jeg har mine. Men jeg ser lite grunn i at du langer ut mot meg. Hvis du kan være til bedre hjelp til TS, så kan du heller gi et bedre svar til henne enn det jeg gjorde, and I will rest my case. Det er interesant hvor irriterte både enkelte jenter og gutter blir når man tviler på deres evne til å kunne vite alt om seg selv. Bare fordi du kan lese dine egne tanker betyr ikke at du forstår dine seksuelle følelser. Og jeg har fremhevet at jeg ikke forstår mine egne følelser heller, så hvorfor skal jeg begynne å lage en liste over ting som jeg tror tiltrekker meg, men kanskje ikke. Hvordan skal det hjelpe jenter? F.eks. hvis noen jenter skal følge tipsene dine og begynne å oppføre seg motsatt av hvordan kjæresten sin er, så tror jeg det går dårlig. Og du skrev at hun var pessimistisk, stresser, og lite hensynsfull. Og hun er ikke negativ? BTW: I posten før glemte du en veldig faktor iforholdtil utsende. Kosthold. --- Utrolig lett å se. Feite jenter har langt større problemer på datemarkedet enn andre jenter har. Det finnes unntak, men som generell trend er det store forskjeller. Hvorfor er det jeg som har glemt at kosthold er et viktig faktor? Jeg sier ikke i mot at sunnhet er viktig rent instinktivmessig når man ser på potensielle partnere. Men for meg så er ikke kosthold viktig. Kanskje det er for deg, men da kunne du sagt det selv fra din eget synspunkt enn å klandre meg for "mangel på min". Anyways, mangel på sunn kosthold betyr ikke nødvendigvis feit og dårlig utseende. Og hva så om en er tjukk og lubben? Når det kommer til hva som betyr noe i et forhold, så er det kjemien og personligheten til personen som teller, ikke hvor mye brokkoli og fisk de spiser. Men det var vel kanskje ikke det du mente...? Du skrev ikke at jeg mener at ... Du skrev dette "Når det kommer til utseende, så er det et faktum at utseende har noe å si. En jente som ser ut som hun har nettopp har stått opp og skippet speilet til vanlig ser ikke like attraktiv som en som vet hvordan å ta seg bra ut, både sminke og klesstil messig. Det er også viktig at hun vet når for mye pynting er for mye." Men generelt sett er ikke feite jenter særlig populære og har langt større problemer med å få seg kjæresten de ønsker. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Du synes sikkert at det er interresant, og det samme gjør jeg, men så langt har du har ikke gjort noe annet enn å analysere meg og plukke på hver eneste ting jeg har sagt som om jeg har fornærmet deg. Jeg kjenner ikke deg og hva erfaringer du har hatt, så vær så snill å slutt å lat som om du kjenner meg og vet mer om meg og ikke minst kjenner til min fortid mer enn det jeg selv gjør. Jeg gjentar, hvis du har erfaringer eller syn på det TS spør om. For all del, share them, fordi det er det hun spør om. Bruk heller tastaturet ditt på noe konstruktivt som kan bidra til temaet enn å trekke meg (eller andre sine meninger) ned. Dessuten må si at TS til tross for sin så unge alder virker som hun har et godt hode som spør slike viktige spørsmål, virker både smart og fornuftig og har selvstending dømmekraft til veie tilbakemeldingene her og velge selv hva som er nyttige råd, og hva som er ikke; Noe som jeg har understreket tydlig at mine meninger og observarsjoner er rent subjektive og ikke noe fasit som skal følges slavisk. Og ikke putt ord i min munn ved å påstå at jeg har rådet noen som helst at man skal oppføre seg motsatt av hvordan det kjæresten sin gjør. Hvor står det at jeg har sagt det?, og er det noe jeg heller står for så er det at man skal være seg selv og bli elsket for den man er. Med andre ord skal ikke gjøre seg til eller måtte forandre seg til en annen person i et forhold. Jeg har ikke noe i mot å høre på andre sine synspunkter, men jeg blir irritert når noen avsporer tema og virker som de ikke har andre hensikter enn å subtilt angripe ens meninger. Det hjelper heller ikke at du avsporer med å stemple hun andre jenten som en negativ person. Du glemmer at jeg brukte de beskrivende ordene som motsettninger, altså kun relativt til hun første. Du ignorer helt at jeg har sa at hun er et fantastisk menneske og vi deler mye fine interesser sammen. --- *sukk* Mangel på sunn kosthold betyr ikke nødvendigvis feit og dårlig utseende. Og dårlig utseende betyr nødvendigvis ikke at alt håp er ute. Det er derfor jeg også skrev at en sjarmerende smil slår det meste, fordi utseende ikke har alt å si. Det er alt jeg har sagt i den diskusjonen. Jeg har ikke sagt i mot at feite folk har det generelt sett vanskeligere på datemarkede. Så jeg vet ikke helt hvor du vil hen med det? Endret 27. april 2011 av ntls Lenke til kommentar
OptimistiskPessimist Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Jeg forstår gått hva dere begge mener. Ut ifra det jeg har lest ser det ut som at det egentlig har ingenting om den personen er motsatt eller lik deg. Det er av personlige interesser at du liker den ene og ikke den andre. Det er også andre faktorer som kommer inn som tilgjengelighet og kjemi. Da tror jeg vi har kommet til enighet om at motsetninger vs. like personligheter er en personlig sak. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har ikke lest side 3 enda, men poster uansett. Selv synes jeg ordtaket ''Utsiden gir innsiden en sjangs, mens innsiden gir utsiden dens glans''. Det er sant, hvertfall blant gutter(kanskje jenter også..), som er gjennomsnittlig(+) utseendemessig. De som ser nogenlunde bra ut, eller virkelig bra ut, går ikke etter jenter som er underlegne sitt eget utseende. Man blir intressert grunnet utseende, tar kontakt, og så blir man evt mere intressert grunnet innside. Om innsiden ikke er noe tess blir det enten ''hejdå'' eller ''vil du værra med hjem i kveld? *høhø*''. Mange andre dyr slåss, brøler, kvekker, blåser seg opp og what not for å tiltrekke eventuelle partnere. Mennesker som er pene har større sjangs for partner, fordi det tiltrekker. Vet ikke om alle er enig, men slik jeg ser det hvertfall. Vi er dyr, og til tider litt primitive. Lenke til kommentar
ntls Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Jeg forstår gått hva dere begge mener. Ut ifra det jeg har lest ser det ut som at det egentlig har ingenting om den personen er motsatt eller lik deg. Det er av personlige interesser at du liker den ene og ikke den andre. Det er også andre faktorer som kommer inn som tilgjengelighet og kjemi. Da tror jeg vi har kommet til enighet om at motsetninger vs. like personligheter er en personlig sak. Takk, det er det jeg har prøvd å si fra første post. Ta det som du føler er riktig for deg, og vær deg selv, enn å prøve å være alt for en Du har uten tvil mye spennende tid fremover i vente. Edit: lul, jeg høres ut som som et horoskop Endret 27. april 2011 av ntls Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Positivt: Negativt: Overvektig 4 Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 +de ser bra ut +bra personlighet +pluss hvis de snuser +en med god humor +en som liker actionfilmer og komedier, ikke bare twilight osv -minus hvis jenta er fjortis -bitchy (noe jeg synes MANGE jenter er....) -minus hvis de er dumme som brød Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg mente ikke helt det med primitive hjerner, men det er bare det at noen av de guttene jeg kjenner er bare for det å feste, ut på byen hele tiden og er så modne. Det irriterer meg hele tiden at jeg må forklare ord som rasjonell og relevant. Som du sa selv så vil jeg ha noen som er smarte, som faktisk er på samme bølgelengde med meg. På samme måte som at noen gutter sikkert må forklare det hva en forgasser gjør og hva en kamaksling er, eller hvordan du må gjøre for å ta en kickflip backside mcflabbagasta hipland. Grunnen til du må forklare dem hva rasjonell og relevant betyr er at det ikke er noe som i ugangspunktet bryr dem, og derfor heller ikke har satt seg inn i og gidder å bruke. På samme måte som du kanskje ikke liker skateboard og biler og fyll. Husk at på ungdomsskolen kan du ikke forvente å være lik de du går på skole med, dere er der utelukkende basert på geografisk plassering. Når du rykker opp til VGS vil du (til en viss grad) treffe mennesker med likere oppførsel og interesser enn på ungdomsskole, og likeså i enda større grad dersom du skal på universitet. Men tilbake til ditt opprinnelige spørsmål, følgende syns jeg er bra: -Vise ektefølt glede. Ingenting er så flott som et genuint smil. -Langt hår, kort hår er æsj. -Ikke overdramatisere alt eller være falsk. -Tenke på andre rundt seg, ikke bare seg selv. -Være litt laidback, ikke stuck up og prippen. -Ikke ta alt seriøst. I ditt tilfelle f.eks. ikke engang skolen. Du skal selvsagt gjøre det du må for å nå de store målene her i livet, men det er utrolig hvor mye folk rundt deg kan endre oppfatning av deg av noe så enkelt som å ikke gjøre ferdig alle leksene av og til. (Spesielt dersom du er en typisk brainiac som alltid kan alt og alltid svarer på alt.) Oss gutter med primitive hjerner liker ikke det Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Er du like upult som meg, så skal vel resten ordne seg. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 (endret) Har bare normale og enkle krav. Positivt: 16+ Trener Store naturlige pupper som ikke henger for langt ned Lar seg bli utnyttet Liker å glede meg Ser bra ut Kler seg bra Lojal Intim Litt trang Negativt: 14-15 gamle jenter. JAILBAIT! (Ellers ikke noe negativ med dem, se bort ifra når de åpner kjeften) Overvektige (BMI over 24) Jenter over 18 da de fleste begynner å bli litt chubby og slitne. Røyking Kverulant Kort hår Endret 1. august 2012 av Heradon 3 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg forstår gått Jeg liker jenter med gode språklige ferdigheter. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg forstår gått Jeg liker jenter med gode språklige ferdigheter. Vel da burde du kanskje slutte med å se på 15 år gamle jenter. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Vel da burde du kanskje slutte med å se på 15 år gamle jenter. Jeg slipper heldigvis problemstillingen da jeg er jente selv. Bemerkningen om språklig ferdighetsnivå var bare ikke til å unnlate, ettersom trådstarter spesifikt er ute etter egenskaper å forbedre hos seg selv. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Det eneste jeg kan komme på i farten som jeg syntes er negativt hos jenter er overdramatisering, skuespill og mangel på initiativ. Med det mener jeg at mange jenter gjør ting verre enn det egentlig er, og at de med skuespill gjør noe eller oppfører seg annerledes fordi alle andre gjør det. Det at ei jente forventer at en gutt skal ta initiativet til å gjøre ting er et stort minus. Jenter må kunne sende meldinger, starte samtaler, finne på aktiviteter og ikke alltid forvente at gutten skal gjøre dette. Når det gjelder utseende så har jeg ikke så mye å si. Jeg er en gutt som legger merke til søte jenter, raskere enn såkalte " pene jenter". Jenter som tør å by på seg selv, er fornøyd med seg selv, og som hører på andre er kvaliteter jeg setter høyt. Jenter som er positive, og som ikke skal bruke enhver anledning til å klage over utseende, venner, eller andre. Iallefall noen småting jeg kommer på i farten, og som 95 modell håper jeg dette var relevant for deg This. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå