Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For gutter - Pluss og minus hos jenter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nagativt:

- Bitchy/Frekk

Ikke nødvendigvis negativ, men må være etter min smak. Hun må ha litt attitude, tørre å si fra når noen herser med henne.

Joda, tenkte litt mer sån "fjortiss oppførsel", hvor de bare er bitchy "uten grunnlag"/eller ved første mulighet sier noe frekt/støtende.

Endret av tROOP4H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste gutter er interessert i meg for er for å bruke hjernen min til å hjelpe dem med all skoletingene de primitive hjernene deres ikke får til.

Dersom dette leder til spørsmål av sorten "blir du med meg hjem og ... Hjelper meg med leksene? 8D", så er det neppe skolearbeidet som er hovedsaken for dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror det er vanskelig å finne ei som er 100% lik en selv i interesser og personlighet. Men hvis man finner den personen, så keep hold on her/him!

Men tror det er bedre å finne ei som passer 70% og så vokser man sammen. Merket det fra tidligere forhold. Mange like interesser, og etterhvert tilpasser man seg hverandre mer og mer. Eller vokser fra hverandre hvis dere ikke passer.

Lenke til kommentar

snipp

Wow, som å ta ordene ut av min syv-åtte år eldre munn!

Vel, først - noen generelle punkter som jeg ikke klarer å dra foruten. Jeg er snart 23, så "hun" kan ikke være yngre enn 20-ish. Jeg har ikke satt et tall, men har merket at yngre jenter ikke er "der" i hodet enda. På samme måte vil jeg ikke gå for langt opp, presset på meg ville nok blitt for stort med ei eldre jente enn 2-3 år pluss... i alle fall av erfaring - men kanskje jeg var uheldig? Uansett, hun trenger ikke å være modelltynn, men heller ikke stor. Med stor O vel og merke. Og hun må være lavere enn meg. Igjen, rare psyke. Jeg hadde aldri i livet taklet en jente som var høyere enn meg. Men det er meg. Uansett, det er vel litt legitimt uansett ettersom jeg er 187.. Også må hun være smart. Jeg vet det høres overfladisk ut, men jeg er veldig lett irritabel på - for andre - ubetydelige ting. Også er det en fordel dersom hun har høyere utdannelse - og helst mastergrad - slik at vi er i samme båt. Igjen, ikke et krav - men det gjør ting lettere.

Det eneste gutter er interessert i meg for er for å bruke hjernen min til å hjelpe dem med all skoletingene de primitive hjernene deres ikke får til.

Prakisk eksempel på punkt nummer en på turn off listen min. Det er ingenting jeg HATER mer mennesker med (1)mindreverdkomplekser og/eller er (2)pessimistiske.

Jeg kan vel ta min lille liste på pro's and con's, hvor det derimot skal understrekes at jeg er langt i fra perfekt selv. Men, mens jeg tenkte fram til hva jeg skulle skrive under her så ble det fryktelig stopp. Jeg klarer egentlig ikke å komme opp med noen fasit, men kun tre generelle punkt. Men for meg er de tre punktene über. Og gjelder egentlig også alle mennesker. Så de tre punktene blandet med sjarmerende og pent utseende, og sexuell spenning er vel mest relevant i denne tråden. I alle fall gjelder dette fra erfaring, det være seg å ha blitt betatt, ONS, liten flørt eller kort forhold. Har dog ikke et seriøst forhold å basere dette på, men, uansett, here it goes.

Dess mer selvinnsikt, selvironi og proaktiv, dess bedre. Og dermed - på samme måte - dess mer mindreverdkomplekser (lite selvinnsikt), prippen (lite selvironi) og needy (lite proaktiv), dess verre. Også må hun være litt lik meg selvsagt, men langt fra alle måter. Så lenge hun kan takle en eller to actionkomedier, kan ta turen innom spillelistene mine en gang eller to og samtidig kan dele en hobby eller tre så kan - eller burde - mye vokse ut av det. Konserter er vanvittig kult, og då er det kjekt dersom musikksmaken kan deles. Jeg liker også å trene og være aktiv, så om hun er med på en lang jogg, fjelltur eller lignende så drar det opp. Men det kan også bli for mye. Eksempel: Har truffet ei nå nylig, og begynte å grøsse noe helt vannvittig når hun sa hun var fotballinteressert. Hvilken lettelse det var når hun var kun kjær i lokallaget (i Bergen, hmrf), og satt spenningen og stemningen foran tabell. Altså - jeg hadde nok ikke fikset det dersom hun var into PL eller - værre - klubben min. Albuerom.

Og selvsagt: store, pene og klare øyne, litt tan, langt hår og et stort smil fra øre til øre, og jeg smelter som regel.

Helt til slutt - det finnes ikke fasit på dere, på sammme måte som det ikke finnes fasit på oss gutta. Og hva jeg har skrevet er hva jeg mener. Husk hva jeg sa - jeg er langt, langt langt fra perfekt selv.

Edit: div skriveleifs..

Endret av MrBrightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prakisk eksempel på punkt nummer en på turn off listen min. Det er ingenting jeg HATER mer mennesker med (1)mindreverdkomplekser og/eller er (2)pessimistiske.

Jeg mente ikke helt det med primitive hjerner, men det er bare det at noen av de guttene jeg kjenner er bare for det å feste, ut på byen hele tiden og er så modne. Det irriterer meg hele tiden at jeg må forklare ord som rasjonell og relevant. Som du sa selv så vil jeg ha noen som er smarte, som faktisk er på samme bølgelengde med meg. Og jeg er helt enig med det konserter og musikksmak. For meg er musikk en veldig stor del i livet mitt, så jeg vil jo at en gutt skal like samme type musikk som meg.

Forresten er MrBrightside et veldig kult navn. Jeg vet ikke om du visste det, men det er tittel på en sang av The Killers, en av favorittene mine :D

Lenke til kommentar

Som blandt jenter er også gutter forskjellige. Dermed vil noen gutter like frekke jenter, mens andre gutter liker mer konservative jenter.

Jeg kan ikke fryktelig mye om gutter, siden jeg har tross alt ikke studert andre gutter. Men jeg har sett noen generelle tendenser. Det er også sånn at gutter sier noe annet enn de mener.

- Gutter går ikke etter jenter som er under gjennomsnittelig pen. F.eks. jeg var på et ball for et par dager siden, det var flere jenter enn gutter så de fleste gutter fant seg en date. Blandt de jentene som var under gjennomsnittelig pen så gikk de fleste alene, eller med en annen jente. Derimot så jeg ingen korrelasjon mellom "god" og "dårlig" personlighet. Det er fordi forskjellige folk liker forskjellige personligheter.

- Gutter går ikke etter jenter som er påtrengende. Dette er fordi det får jentene til å virke "lette". Det er ikke spesielt imponerende å få til noe som alle andre kan få til også.

- Gutter går ikke etter jenter som oppfører seg merkelig.

Mye av det som bestemmer hvilke jenter gutter går etter er sosialt press. Det har lite med hvem gutter liker eller ikke, men at menn bryr seg veldig mye om sin status. De effektene jeg har sett som har størst påvirkning og er ikke relatert til sosial status er seksuell spenning og personlige faktorer.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som blandt jenter er også gutter forskjellige. Dermed vil noen gutter like frekke jenter, mens andre gutter liker mer konservative jenter.

Jeg kan ikke fryktelig mye om gutter, siden jeg har tross alt ikke studert andre gutter. Men jeg har sett noen generelle tendenser. Det er også sånn at gutter sier noe annet enn de mener.

- Gutter går ikke etter jenter som er under gjennomsnittelig pen. F.eks. jeg var på et ball for et par dager siden, det var flere jenter enn gutter så de fleste gutter fant seg en date. Blandt de jentene som var under gjennomsnittelig pen så gikk de fleste alene, eller med en annen jente.

- Gutter går ikke etter jenter som er påtrengende. Dette er fordi det får jentene til å virke "lette". Det er ikke spesielt imponerende å få til noe som alle andre kan få til også.

- Gutter går ikke etter jenter som oppfører seg merkelig.

Mye av det som bestemmer hvilke jenter gutter går etter er sosialt press. Det har lite med hvem gutter liker eller ikke, men at menn bryr seg veldig mye om sin status. De effektene som hare størst påvirkning og er ikke relatert til sosial status er seksuell spenning og en god personlighet.

Enten så har du en helt annet mening om hvordan en gjennomsnittlig jente ser ut, eller så var jentene som var under gjennomsnittlig grisestygge, for jeg har sett alt for mange gutter som går etter under gjennomsnittlige jenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enten så har du en helt annet mening om hvordan en gjennomsnittlig jente ser ut, eller så var jentene som var under gjennomsnittlig grisestygge, for jeg har sett alt for mange gutter som går etter under gjennomsnittlige jenter.

De er desperate, og går etter enhver jente. Dette er spesielt tilfellet når gutter er i flertall som på nattklubber eller datatreff. Selv om det selvfølgelig finnes unntak som ikke bryr seg om sosialt press.

I dette tilfellet var markedet i favør guttene, sånn at de fleste gutter som var normale og turte å spørre kunne få seg en dame. Det var en klar favorisering av pene jenter.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ganske godt på gutter, jeg fatter når de ikke ønsker å snakke med en. Det er litt morsomt å observere når noen gutter himler med øynene mens en jente bare snakker og snakker.

Det jeg ikke skjønner med gutter er hvorfor de går for jenter som er umenneskelig pene. De som mishandler håret sitt med rettetang hver dag og sminker seg over det normale. En venninne av meg gjør det og hun har hatt 14 kjærester i løpet av livet sitt, og hun er like gammel som meg. Det synes jeg er litt sykt...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ganske godt på gutter, jeg fatter når de ikke ønsker å snakke med en. Det er litt morsomt å observere når noen gutter himler med øynene mens en jente bare snakker og snakker.

Det jeg ikke skjønner med gutter er hvorfor de går for jenter som er umenneskelig pene. De som mishandler håret sitt med rettetang hver dag og sminker seg over det normale. En venninne av meg gjør det og hun har hatt 14 kjærester i løpet av livet sitt, og hun er like gammel som meg. Det synes jeg er litt sykt...

Det er nok mange andre faktorer som spiller inn enn bare sminken. Jeg regner med at hun har en personlighet som gjør at hun vil, og får, mye oppmerksomhet fra guttene som fører til at de blir interesserte. Nå er du også bare 15 år. Det er mye som vil forandre seg med årene som kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok mange andre faktorer som spiller inn enn bare sminken. Jeg regner med at hun har en personlighet som gjør at hun vil, og får, mye oppmerksomhet fra guttene som fører til at de blir interesserte. Nå er du også bare 15 år. Det er mye som vil forandre seg med årene som kommer.

Langt ifra, dette er noe som skjer blandt eldre gutter også. Bare se på hvilke damer som får seg flest intereserte på byen. Det er hva samfunnet mener en pen jente skal se ut. Hvorfor går de ikke etter noe lettere jenter, fordi det er høy sosial status i mange miljøer å date en slik jente.

Men du ønsker uansett ikke å ha masse gutter gå etter deg utelukkende på grunn av utsende. Så lange man ikke er under middels pen, så burde ikke utsende skape noen problemer.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men måtte bare få det ut!

Jeg tror ikke TS skal bry seg FOR mye om hva enkelte av guttene som poster her mener. Det virker som om mange av dere har FOR høye krav, hvor mange femtenårige gutter dropper for eksempel ei dame fordi hun ikke kan lege mat? Det er selvsagt MYE bra og relevant her også, men alt handler ikke om pupper og kropp her i livet gutter!

Da jeg gikk på ungdomsskolen var mange av guttene fortsatt ganske umodne. Du virker som ei flott, oppegående jente. My point is, vær deg selv, ha glimt i øyet og godt humør! Han som vinner hjertet ditt vil nok alt i alt være mye heldigere og lykkeligere en han som fikk skolens "dronning" :-)

Postet av anonym: 93f6e89d54ea614d8fb5bc95d13aa0a4

Lenke til kommentar

Veldig mange subjektive meninger her :') Men jeg skal prøve å gi et par gode pekepinner slik som FredrikV har gjort.

Jeg kan understreke med (altfor lang) erfaring at overdramatisering er veldig ødeleggende. Det samme er jenter som er opptatt av sin sosiale fasade og sammenligner seg selv med andre jenter hele tiden. Man merker ganske kjapt om de er slike personer hvis de henger med folk som baksnakker mye. Jenter som er kresne, klager og syter er slitsome og har sjeldent noe annet å bidra med er slitsomme i lengden. Ikke sammenlign det med jenter som kan være vanskelig pga av en tung fortid. Tvert i mot så finner jeg mange av de som er mer oppegående enn de som har levd et bortskjemt "perfekt" oppvekst gjennom sitt liv

Stoooore deilige egenskaper som er store pluss er jenter som er glad i livet, er åpen og entusiastisk for det meste, og ikke minst vet hva de vil i livet og eventuelt hva de vil i et forhold!

Samme er jenter som kan være modne og snakke om dype samtaler men ikke glemme sitt indre barn og være leken og finne på spontane gøye ting sammen! En jente med selvrespekt og respekt for andre er nesten en sjeldenhet nå til dags, og er beundrinsverdig.

Jeg kunne sikkert ha skrevet mye her, men kort sagt, positiv instillte mennesker er bedre enn negative innstilte mennesker.

Når det kommer til utseende, så er det et faktum at utseende har noe å si. En jente som ser ut som hun har nettopp har stått opp og skippet speilet til vanlig ser ikke like attraktiv som en som vet hvordan å ta seg bra ut, både sminke og klesstil messig. Det er også viktig at hun vet når for mye pynting er for mye.

Uansett så er kroppspråk er faktisk det første som blir oppfattet ubevisst når man ser en person, og det ligger mye her som kan bli oppfattet som attraktivt!

Så en sjarmerende smil slår alltid concealers og utringning!

Edit: leif

Endret av ntls
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...