Gå til innhold

Remontering av CPU

Anbefalte innlegg

Hei.

Min 1 år gamle Packard Bell stasjonær PC var så full av støv at jeg bestemte meg for å støvsuge den. Inni PC'en var det en stor vifte som var festet med klips. Dessverre løsnet jeg klipsene og løftet av viften. Dette viste seg å være prosessor-viften, og selve prosessoren henger under. Får ikke på plass prosessoren igjen, da bøylen for å åpne/lukke holderen for prosessoren står i veien for selve kjøle-viften. For å få CPU'en på plass, må jeg trolig løsne denne fra kjøleren først. Hvordan gjør jeg dette uten å ødelegge CPU'en. Regner med at den henger i kjøle-pasta'en. Hva må jeg gjøre for å få fikset dette? Håper noen har gode svar. Hilsen Sunny-100.

Endret av Sunny-100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsemiddel (isopropanol) burde i det minste løsne prosessoren fra kjøleren. Trenger du å bruke klut, pass på at du bruker noe som ikke loer (altså ikke papir, lommetørkle, håndkle etc). Deretter bør du ordne ny kjølepasta før du monterer den igjen.

Lenke til kommentar

Nei, noe lokk har jeg ikke. PC'en er kjøpt ferdig komplett hos Elkjøp. Spørsmålet er om jeg kan bruke en skarp kniv å forsøke å løsne prosessoren fra kjøleren. Forsiktig lirke den av.

Hvilken kjøle-pasta bør jeg bruke, og hvor får jeg tak i dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...