GRØNÅS Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Kan dette skjermkortet gå brukbart i Dell OptiPlex GX280? Lavprofil kit kjøper jeg i tillegg til dette i tilfelle. Jeg bare lurer. Har ikke råd til hyper gamermaskin, så jeg vil bare oppgradere min gamle optiplex. Nok til at jeg kan game for eksempel Team Fortress 2, Portal, HL2DM ol. relativt flytende.(Skal hive innpå 2 eller 4 gb med ram og altså, så det blir i boks.) Bare kom med forslag til skjermkort. Bare fint det! EDIT: Ja, og så trenger jeg lavprofil brakett. Dobbel og, men det må jo også passe kabinettet og skjermkortet seff. Vet da søren hva typen kabinett heter, men det er denne typen kabinett det er snakk om (bilde i spoiler): Endret 25. april 2011 av Grønås Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg vil tro du vil bli flaskehalset av prosessoren din om du kjøper et nytt skjermkort, selv på Source-motoren som TF2 og Portl kjører på. HD 5450 vil uansett være et lurere valg enn Geforce 8400 fordi det er omtrent 2.5 ganger raskere med samme strømforbruk. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Men prosessoren min er jo på 3Ghz. regner vel ikke at det skal være et problem da vel? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 GHz er ikke alt. En Pentium IV er på langt nær like god per klokkefrekvens som en Core 2-prosessor, og gapet er enda større mot de nyere Core-prosessorene. Man kan si det slik at for hver GHz kan en Pentium 4 regne omlag 2000 operasjoner. En Core i3 kan for hver GHz regne omlag 10000 operasjoner. Forskjellen er rimelig dramatisk. Megahertz Myth Det står likevel på Portal 2s butikksider at en Pentium 4 3 GHz er minimumskrav så du får sikkert spilt Portal 2. Team Fortress 2 er online, og vil sannsynligvis kreve mer. Jeg vet ikke hvordan disse kjører med en Pentium 4, men hos meg er det knirkefritt (samtidig har jeg en prosessor som er nesten dobbelt så rask som en Core i3). Det kortet jeg lenket deg er likevel det beste du kan få uten å øke strømforbruket noe særlig, så gå for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå