Gå til innhold

Praktiske tips for alenereise i sentraleuropa?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Munchen og besøke noen venner i juni, men etter det sitter jeg med en uke ferie med utgangspunkt i Munchen. Er det noen som har noen tips til hvor jeg bør dra? Jeg har sett det meste nord for Munchen på en bilferie i fjor sommer, men sørover har jeg ingen anelse.

Jeg har tittet på intrepid travels og slike turer, men de varer for lenge. Vet dere om andre slike sider? Da kommer man med en gang i kontakt med en god gjeng.

Jeg kan ikke se for meg at det blir noe problem, siden jeg skal bo på hostel og kommer til å møte noen der regner jeg med, men å komme med noen gode tips hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Anbefaler deg å ta en titt på couchsurfing.com hvis du allikevel planlegger å bo på hostels. Mye åpne folk på couchsurfing som kan gjøre alt fra å tilby deg et sted å bo til å vise deg rundt i byen ol.

Oh yes, akkurat meldt meg på det. Men tenkte jeg skulle få noe gratis herifra først.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg må innrømme at jeg ikke har særlig erfaring med hverken alenereiser eller å bo på hostels, men hvis du vil ha tips om hvor du kan dra sør for Munchen, så er området rundt Bodensjøen å anbefale. Nå vet jeg ikke hva du er ute etter og hva du liker, men småbyene på den tyske siden av sjøen er kjempekoslige. Vi bodde et par netter på en campingplass i Friedrichshafen(det lå forøvrig et hostel rett ved siden av) og havnet i byen midt under en festival med masse øl, ompamusikk og liv i byen.

mvh

Kristin

Lenke til kommentar

Tyskland er oppsatt med gode (om enn tildels dyre) tog, du får gjort mye på en uke. Er du historieinteressert ville jeg vurdert en rundreise innom Nürnberg (Jawohl, Führer!), Leipzig (Bach extravaganza!) og Dresden (Slaughterhouse five, Frauenkirche & skamgodt mikrobygg i Neustadt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...