fredrik-fyksen Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Hei! Jeg har nylig kjøpt 4 x 2tb disker. Hovedkortet mitt har 4 sata utganger, men jeg har også en ssd disk og dvd brenner som begge kjører sata. Trenger derfor ett kontroller kort som støtter minimum 2 disker, (helst 4, med tanke på fremtidige utvidelser). RAIDet skal brukes til og streame full HD, musikk og annet snax, diskene er 5900 RPM, så trenger ikke det kjappeste i verden.. Jeg synes det er vanskelig og velge kontroller, da det er vanskelig og sammenligne fart, hva jeg egentlig betaler for. Lønner det seg og velge kontrollere med innebygd RAID, eller skal jeg bruke SW raidet til linux? Redigert: Har ledig PCI ekspress port på hovedkortet. Endret 25. april 2011 av fredrik-fyksen Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 De aller fleste billige kontrollere funker helt fint. Gå for software-RAID. Du skal ha en dyr kontroller før den matcher det du får med linux software-RAID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå