Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig å synes at man ser stygg ut?

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte veldig store svinginger i selvtilliten min som spesielt blir påvirket av hvordan jeg ser ut på bilder som f.eks. blir postet på Facebook og lignende. Jeg merker at på veldig mange av bildene ser jeg direkte stygg ut. Da tenker jeg ikke bare sånne "uheldige" bilder hvor noen tar bilde akkurat i det du lager en rar grimase, men mer vanlige bilder hvor jeg sitter blant folk og ler eller ser ut over en utsikt osv.

Det er også et par faktorer i hverdagen som har fått meg til å konkludere at jeg faktisk er stygg. Når jeg f.eks. er ute på byen og danser er det veldig vanskelig å få ei jente på glid. Det er jo alltid 5 kåte gutter for hver jente, men fortsatt. Jeg har også bare rotet med et par jenter som alle har vært helt Ok, men har aldri klart å få meg ei skikkelig hot ei liksom. Heller har jeg aldri klart å kapre ei jente som jeg virkelig liker, tenker da fra skolen, fritidsklubben og lignende. Jeg har liksom alltid være den single i vennegjengen min. Jeg vet ikke om det er helt tilfeldig.

Venner sier at jeg ser helt average ut, men jeg vet ikke helt. Er bare de virkelig pene jentene så eksklusive? Føler det er helt for jævlig å være gutt ute på byen og sånt, er rene jakt marken..

Postet av anonym: 784f3ae1e855377c1014a36d289322ec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har mer problemer med selvtilliten en utseendet ditt. Jenter går som regel for de som er selvsikre på seg selv og er utadvendt. Har du ikke sett mange mindre kjekke gutter som har kapret den diggeste jenta, nettop fordi personligheten teller en god del. Selvsagt er ikke utseendet heller noe å stikke under en stol, men likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kroppspråket er veldig viktig i mange sammenheng. Jeg er enig med pepperkaken at selvsikkerheten/selvtillit, det å være utadvent, og det å faktisk å få jenta til å le (humor om du vil) er veldig viktig når man skal sjekke opp jenter.

Samfunnet idag fokuserer veldig på utseende, men ærlig talt så skal det veldig mye til for at du ikke klarer å få den peneste jenta på byen om du vet å spille kortene dine riktig. Bare gi slipp på den tankene om utseende med en gang. Ja, det vil være vanskelig i starten... men du gir f**n enklere etterhvert.

Tenk etter, hvordan er du når du er ute? Går du rundt med krum rygg? Ser depressiv ut? Alltid prøver å spandere deg til oppmerksomhet? Alltid "Mr. Nice Guy"? Tør du å gå for litt befølelse, og ikke virke needy? Bryr du deg virkelig hva de synes om deg? Øyekontakt? Er du en leder? Putter henne på en prinsessestol? Dette er det jeg ofte ser personer gjør ute på byen, som jeg mener er feil til en hvis grad. Ja, du skal vise oppmerksomhet... men det finnes grenser for alt.

Stemmer for et bilde jeg også. :thumbup:

Endret av Lednar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel jeg har kanskje litt dårlig selvtillit til tider, har en tendens til å se veldig trist ut noen ganger når jeg føler at jeg er i en litt ubehagelig situasjon. Litt "sytete" uten at jeg egentlig syter, hvis det er forstålig. Jeg tror kanskje litt av problemet når jeg er ute er at jeg kan virke litt "needy" og usikker. Jeg sliter også med å bare se på jenter til tider, og kan fort bli litt "Hei og Hade" når jeg snakker med ei, eller føler meg i en ubehagelig situasjon. Kan ta et eks fra forrige helg. Jeg var på et diskotek og holdt på å bestille en drink i baren. Ei jente kommer opp og spør meg om jeg kan kjøpe en drink til ho. Jeg spør om hun ikke har råd til å kjøpe en selv og smiler. Hun sier at hun ikke har med seg noen penger og fortsetter å mase litt på meg "Pleeeassseee <3?" Jeg svarer at det er så mange andre gutter her hun kan spør og sender henne av gårde.

Den situasjonen opplevde jeg veldig ubehagelig for det føltes litt som at hun så på meg som en stygg taper som hun lett kunne lure en drink ut av, og jeg føler at jeg faktisk gjorde det rette der. Til tross for at jeg ramser opp litt av problemene mine her, innbiller jeg meg at jeg ikke er så fæl på byen. Jeg står liksom ikke i et hjørne for meg selv. Jeg tror kanskje jeg kan virke litt avvisende, men føler at utsende mitt har litt å si på at det går så dårlig for meg. Jeg kommer ikke til å poste bilde her dessverre, så det er vel litt begrenset hvor mye dere kan hjelpe meg da..

Lenke til kommentar

jeg sleit akkurat med det samme som deg, og jeg ser helt avrage ut om ikke under, egentlig så gir jeg faen i det nå. Jeg følte meg ikke bra nok for noen damer. etter mye jobbing med selvbildet (rundt 1 års tid) så har jeg nå gjort ekstremt mye fremskritt.

I starten vil du garantert få høre at folk baksnakker deg over hvor mye du har forandra deg, jeg ble konfrontert et par ganger og fikk høre at det var en god del baksnakking. Det som er så fint med dette er at det blir som en "test" for folk liker ikke at du forandrer deg og får mere selvtillit, for da mister dem makt over deg. Da kan du bruke dette til å se om du virkelig bryr deg eller ikke. For min del så hadde jeg det så mye bedre med meg selv at jeg ikke tok meg nær av det.

Jeg har alltid også følt meg som den single i venneflokken som ikke drar damer. Kameraten min er modellkjekk og jentene går bort å spørr meg om han er ledig ... De andre kamertene mine har ikke noe problem med å få seg damer heller, forskjellen er at mange av de ser helt normale. Det beste tipset jeg har er egentlig å gi mer og mer faen i åssen du ser ut, nå mener jeg ikke slutte å pussetenna eller ikke stelle seg opp viss du skal på fest. Men ikke tenke på at nesa di er sånn, eller at du har alt for store lepper. Det er veldig vanskelig i starten, men etterhvert så kommer du over ein "kneik". Da blir det en god del lettere, du må tenke positivt og ikke ta deg nær av styggekommentarer, viss du tar deg nær av sånt er du bare veldig egoistisk og selvsentret. Hjelper også en god del å starte med styrketrening eller en form for trening.

på rundt 1,5års tid så har det skjedd utrolig mye på damefronten hos meg, fra å være veldig usikker til å bli veldig mye mer selvsikker (har fortsatt en god del igjen, men det nærmer seg). Jeg har faktisk sjangs på ganske fine damer nå, bare fordi jeg er veldig selvsikker når jeg prater med dem. Jeg føler meg også mye bedre generelt, siden jeg bryr meg ikke et sekund om hva andre mener om meg.

Postet av anonym: e2d4b33e23390ac065846f8a96b6bf67

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vil du ha det fra en jentes perspektiv?

Helt ærlig så ser jo jenter først fremst på utseende, så det å se ut som en slask er ihvertfall ikke veien å gå. Så kommer jo også lukten. Hygiene er en bra ting, men ikke fokuser for mye på utseende. Ingen vil ha en som fikser mer på håret enn jenta selv.

Utseende er det første en ser, men som jeg har lest så høres du ikke ut som noen stygg person.

Du er kjekk, hvis du synes det selv.

Det er viktig å være utadvendt, men ikke påtrengende.

Rett på sak, så er ikke utseende viktigst, men personligheten.

Lenke til kommentar

personligheten er alltid viktigst. Jeg kan nok ærlig si at ved første øyekast så var ikke typen min superkjekk omg omg <333333

han ser helt vanlig ut, men siden jeg kjenner han så godt og er så glad i han så syntes jeg at han er søt og pen og kjekk likevel...

når man er på byen og er fulle går folk gjerne veeeeldig etter utseende. Men du bør nok heller prøve å bli ordentlig kjent med jentene..... vær snill og grei og selvsikker...

Lenke til kommentar

Sosiale behov kommer vi inn på... Du trenger å bli akspetert av de virkelig vakre jentene før du selv kan se på deg selv som "lekker", vil jeg tenke meg til.

Jeg så ut som en "slask", gikk i litt slaskete klær, stygg/kjedelig joggebukse og en stor hettegenser var standard, jeg hadde flatt hår som rakk ned til skuldrene. Det var ikke lett å bli akseptert.

- Jeg klipte håret, startet slik dere ser i avataren min, og begynte å trene, spise mer, MYE sunt og bedre, jeg begynte å få litt mer stil, kutta ut slaskebuksene (untatt til hjemme/ og trening). Klipte håret en del kortere igjen, slik at jeg kunne begynne å style det enkelt. Og selv så mener jeg det har blitt mye bedre, og har fått kommentarer på at jeg nå ser ganske kjekk ut :)

Jeg er fremdeles kristisk til meg selv, og skal bulke meg enda mer opp. Jeg ser ganske liten ut fremdeles, ting tar tid. Så finner jeg det veldig snasent å ha litt muskler på kroppen, og ikke se spinkel evt. lubben ut, for å ikke snakke om praktisk! :)

Endret av tROOP4H
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med utgangspunkt at folk er forskjellig, og dermed reagerer forskjellig så vil jeg påstå at det er et snev av sannhet. Men man må gi det et godt forsøk før man kan vite om man ville fått litt selvtillit med små tweaks som eksempelet var her. Men ja, erfaringen min er nok forskjellig fra deres. :)

Lenke til kommentar

Med utgangspunkt at folk er forskjellig, og dermed reagerer forskjellig så vil jeg påstå at det er et snev av sannhet. Men man må gi det et godt forsøk før man kan vite om man ville fått litt selvtillit med små tweaks som eksempelet var her. Men ja, erfaringen min er nok forskjellig fra deres. :)

Du sier erfaringene mine kun har et snev av sannhet?

Lenke til kommentar

Du sier erfaringene mine kun har et snev av sannhet?

Basert på mine erfaringer så har jeg ikke møtt personer som kan det absolutt ikke kunne gjøres noe som helst med for å bedre selvtilliten. Kan være at jeg enda ikke har livserfaring nok, eller at jeg ikke har møtt på de rette personene. Ofte har det vært at folk ikke er motivert nok, og må ha det ekstra lille pushet for at ting skal gå den veien.

Skal innrømme at ordvalget kunne vært bedre da.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...