Mr. Lurk Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hei, jeg kom hjem fra TG igår og koblet opp pc'n idag, men jeg glemte en liten antenne så jeg får bare en strek til internettet og den vil ikke kolbe seg til. Noen måte å fikse dette? Regner med at jeg må kjøpe en ny antenne er noe lignende. Er det mulig at jeg kan bruke laptopen min som en "mellomgang? Sånn at jeg får nett på den stasjonære. takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det går an å lage et virtuelt nettverk. Merk de to nettverkskortene på laptop og høyrklikk. Er du fingernem, så kan du koble en tynn enkeltleder rundt senterpin av antennekontakten til trådløskortet. Lengden kan være 3,1 cm. Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du kan koble laptopen din til det trådløse nettverket ditt og deretter sette en nettverkskabel mellom laptopen din og stasjonæren din for å få nett på den stasjonære. Dette gjøres ved å høyreklikke på nettverkstilkoblingen for trådløst nettverk på laptopen, og aktivere deling av nettverkstilkobling. Resten bør gå ganske automatisk. I noen tilfeller må du bruke en krysskabel mellom laptop og stasjonær, men de fleste nye nettverkskort takler bruk av normal netttverkskabel direkte mellom pc-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå