Gå til innhold

To bra alternativer - hvorfor bruke mer ?

Anbefalte innlegg

pc'n gikk i gulvet her om dagen og jeg trenger noe nytt asap.

bruker den kun til surfing og å se film. sjelden jeg spiller eller kjærer tunge programmer. eneste som irriterer er dårlig batterilevetid og dårlig skjerm/refleksjon.

har sett på disse to. er det verdt å bruke 2k ekstra? noe annet der ute som er verdt å sjekke ut ?

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=180439&banid=hwpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597129#extra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør Asus! De billigere Acer-modellene har jeg sett mange jeg kjenner slite med. For film og surfing duger alle de nyere PC-ene med Intel GMA-HD3000 skjermkort eller bedre. De bruker også mindre strøm som regel, og Asus U3xxx serien skal ha meget god levetid på batteri (5-10 timer avhengig av bruk).

Har selv en Asus som er lik U3xxx og med et 8-cellers batteri (5600 mAh) varer den i 8 til 12 timer. (Standard 5-10 med 6-cellers 4200 mAh).

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Acer timeline serien er laget for den som reiser mye og som ikke har strøm tilgjengelig. Jeg har en TimelineX 5820TG som jeg bruker til/fra skolen.

Iløpet av den tiden har jeg:

Sett film på buss og hurtigbåt (1T30Min)

Gjort skolearbeid og surfet på skolen, samt sett mer film i de lengre pausene

og fortsatt har jeg 20% batteri igjen.

Så skal du reise slik som jeg gjør så er TimelineX en fin maskin, kjenner ikke særlig godt til den du linker til men det er samme serie og oppgitt samme batteritid. Anbefales!

Edit: Er det samme skjerm som på min så har du også et knallsterkt baklys som gjør det mulig å se skjermen tydelig selv når solen blender.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Sikkert en time eller to ekstra vil jeg tippe. ASUSen har et 82 Wh batteri står det. Aceren har "bare" 67 Wh.

Min 14" Timeline holder fint i 6-7 timer et sted ved vanlig surfing. Om jeg ser film pleier den å takle 4-5 et sted

EDIT: Må ha lest feil et sted, Aceren har litt sterkere batteri med 6000 mAh mot 5600 mAh. Hva som blir best vet jeg ikke, batterilevetiden blir nok rimelig lik og ytelsen er et lite hakk over på Aceren.

ASUSen er et virkelig godt kjøp til den prisen da!

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...