akaoskar Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hei! Jeg skal kanskje inn i forsvaret til sommeren, jeg ser de skal ha tannlegesjekk før man eventuellt kommer inn, jeg har nå utrolige syv hull i tennene. Er det da risiko for at men kanskje ikke får komme inn, jeg skal jo til tannlegen nå og få rettet opp i alt dette så håper jeg er ferdig med det til sommeren, men det kan jo hende vi ikke rekker alt. Hva vil da skje ? Noen som har litt erfaring fra dette tidligere som har noen råd eller tips? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Mener da at forsvaret payer for tannlege iallefall under tjeneste, som regel mener jeg at tannsjekken er for å sjekke om du trenger et tannlegebesøk iløpet av de 12 månedene. Endret 25. april 2011 av Zimmerh Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Et spørsmål sånn ganske relatert, er det gratis tannlege i førstegangstjenesten? Er inne selv, men har ikke råd til å betale for slik selv, men skulle gjerne hatt en tur til en tannlege for en sjekk, tror det er noen feil her og der. Så kan jeg svare på ditt spørsmål TS: Dem tar en rask sjekk, du får ressultatene "grønn", "gul" elller "rød", du kan vel tenke deg til hva som er bra og dårlig, jeg fikk grønn selv om jeg har langt fra pene vellstelte tenner, sikkert noen hull også. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Du får gratis tannlege under førstegangstjenesten ja, sparte noen kroner selv på den måten. Lenke til kommentar
akaoskar Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Et spørsmål sånn ganske relatert, er det gratis tannlege i førstegangstjenesten? Er inne selv, men har ikke råd til å betale for slik selv, men skulle gjerne hatt en tur til en tannlege for en sjekk, tror det er noen feil her og der. Så kan jeg svare på ditt spørsmål TS: Dem tar en rask sjekk, du får ressultatene "grønn", "gul" elller "rød", du kan vel tenke deg til hva som er bra og dårlig, jeg fikk grønn selv om jeg har langt fra pene vellstelte tenner, sikkert noen hull også. Hei! Takk for svar, men det jeg lurte på var om det er nok til at jeg ikke kommer inn i forsvaret. Vil rød si du ikke kommer inn? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Tror nok du kommer inn uansett hvordan tennene dine ser ut Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Du kommer inn uansett. De har sjekk ved innrykk, har du hull må du muligens til en av forsvarets tannleger. Man kan også dra til sivile tannleger gratis så lenge man viser Kongeriket Norge ID. Vanlig lege er forøverig også gratis. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Husker da ellers utmerket at en på mitt innrykk fikk rødt og beskjed om å komme tilbake senere når tennene var utbedret. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Da trur jeg det så sykt ut i kjeften hannes. Vet av flere som har hatt tosifret antall hull men alikevel dratt inn Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Kommer vel ann på hvor mange de har å velge mellom. Det at du har for dårlig tenner kan være en fin unnskyldning fra forsvaret for å dimme folk. Men tror ikke hull er det verste, er vel hvis det er noe som er mer alvorlig etc. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du kommer inn uansett. De har sjekk ved innrykk, har du hull må du muligens til en av forsvarets tannleger. Man kan også dra til sivile tannleger gratis så lenge man viser Kongeriket Norge ID. Vanlig lege er forøverig også gratis. Tror nok ikke vanlige private tannleger vil godta noe militærid for rabatt nei! Hehe Uansett så er nok hull ikke grunn nok til å dimme folk fra førstegangstjenesten, men man vil evt få pålegg om å fikse dem der. Det tar ikke så lang tid å fikse hull. Lenke til kommentar
probin Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 jeg tok fiksa tenna mine i forsvaret. tannlegen på huseby var genial og flink! anbefales også er det kostnadsfritt! Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Du kommer inn uansett. De har sjekk ved innrykk, har du hull må du muligens til en av forsvarets tannleger. Man kan også dra til sivile tannleger gratis så lenge man viser Kongeriket Norge ID. Vanlig lege er forøverig også gratis. Tror nok ikke vanlige private tannleger vil godta noe militærid for rabatt nei! Hehe Uansett så er nok hull ikke grunn nok til å dimme folk fra førstegangstjenesten, men man vil evt få pålegg om å fikse dem der. Det tar ikke så lang tid å fikse hull. Nei, ikke private tannleger. Skulle formulert meg selv bedre, Sivile statlige tannleger. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nei, ikke private tannleger. Skulle formulert meg selv bedre, Sivile statlige tannleger. Hehe. Vel de statlige sivile tannlegene er SATAN sjael... I dag er de bra. Men for 10 ar sia var det knapt et tannlegebesok hvor jeg ikke kom ut uten a grate... Hadde en virkelig ille skoletannlege en periode. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Noen ryker på innrykksdagen om tennene ser helt forjævlig ut. Selv var jeg uheldigvis(?) hos tannlegen like før innrykket, så jeg fikk grønn lapp og fikk derfor ikke sjekket tennene i løpet av førstegangstjenesten. (Her måtte de prioritere dem som hadde fått gul og muligens rød lapp). Dette irriterte meg og flere voldsomt da vi ble lovet gratis tannlege før vi rykket inn. Du kommer nok inn med for eksempel 7 hull i tennene. Absolutt null stress! Natt til innrykksdagen lå jeg på Sessvollmoen (?) 5-6 andre stykker og han ene måtte dra hjem fordi tennene så helt forferdelig ut. Men nå snakker vi forferdelig. Jeg har aldri sett maken til så stygge tenner. Han hadde sikkert ikke pussa osv. på 4-5 år i tillegg til å "skulket" tannlegetimene. Fortenna var gule/oransje og skjev, eller sånn så egentlig alle ut. Husker han våknet midt på natta og tok seg en slurk cola. (Når jeg tenker meg om så hadde han en cola i hånda 24/7, så dette + ingen pussing gjorde nok susen for han) Men altså.. null stress om du har noen hull. Du får fikset det gratis i forsvaret + at du slipper tjenesten akkurat da. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 kanskje jeg burde vervne meg, så fikser jeg tennene, og dimmer etterpå.. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) kanskje jeg burde vervne meg, så fikser jeg tennene, og dimmer etterpå.. Hehe, er vel egentlig bare i førstegangstjenesten man får den gleden av helt gratis tannlege såvidt jeg har skjønt. Om man er vervet osv må man vel betale litt fordi man får betalt vanlig lønn. Endret 2. mai 2011 av William_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå