Hanssiii Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Radeon HD 6970: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542 Finner fire(?) forskjellige GTX 580 kort fra ZOTAC: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619398 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616396 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632431 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632432 ---------------------------------------------------------------------------------------- Hvilket bør jeg velge? Skal brukes til spilling! Endret 25. april 2011 av Hanssiii Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) GTX 580 er en klasse over, så det er ikke mye å diskutere. Liten vits å sammenligne ett middelklasse kort mot ett toppkort. Endret 25. april 2011 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 men i mitt tilfelle ville jeg gått for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632432#extra Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 GTX 580 er en klasse over, så det er ikke mye å diskutere. Liten vits å sammenligne ett middelklasse kort mot ett toppkort. Middelklasse? GTX 570/HD 6970 er High-end+ og GTX 580 er entusiast sammen med dobbelgpu-kortene. GTX 560 Ti/HD 6950 er High-End GTX 460 / HD 68xx er middelklasse Lenke til kommentar
Hanssiii Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Hva er forskjellen på alle GTX 580 kortene som er nevnt ovenfor(bortsett fra det på 3GB)? Og en annen ting, hva er forskjellen på ZOTAC GeForce GTX 580 og Gainward GeForce GTX 580 (bortsett fra prisen)? Endret 25. april 2011 av Hanssiii Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Ingenting bortsett fra klokkehastighet (neglisjerbart) og mengde minne (viktig om du kjører flere skjermer + SLI, der er AMD bedre uansett). Jeg ville gått for den billigste GTX 580 du finner, siden det er ingen utgaver du kan gå direkte feil med. Gainward-utgaven merket "GOOD" kommer med en alternativ kjøler, denne er bedre om du har et kabinett med god luftflyt som HAF-serien til Cooler Master eller Antec Dark Fleet eller Nine Hundred. Om du sitter med et Fractal Design R3 så er Zotac-utgaven å anbefale. Lenke til kommentar
Fredrik7le86 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 ingen expert men jeg skulle og kommer kjøpe Asus Gtx 580 DCII. 3699,- på dustin Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Å be han kjøpe et skjermkort med bedre kjøler pga. han har et R3 er vel noe å ta i, da det var 1*C forskjell på R3 og HafX når HW testet R3 med 2 vifter versus HafX som hadde montert en 23cm vifte, to 20cm vifter og en 14cm vifte. Vil da faktisk gå så langt å si at R3 har bedre luftflyt når de testet det med to 12cm vifter og det var 1*C forskjell på skjermkorttemp. Har selv R3, med to 14cm i toppen, to 12cm i fronten og en 14cm i bunnen, og slik luftflyt skal du lete lenge etter! Endret 26. april 2011 av N1ko Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Å be han kjøpe et skjermkort med bedre kjøler pga. han har et R3 er vel noe å ta i, da det var 1*C forskjell på R3 og HafX når HW testet R3 med 2 vifter versus HafX som hadde montert en 23cm vifte, to 20cm vifter og en 14cm vifte. Vil da faktisk gå så langt å si at R3 har bedre luftflyt når de testet det med to 12cm vifter og det var 1*C forskjell på skjermkorttemp. Har selv R3, med to 14cm i toppen, to 12cm i fronten og en 14cm i bunnen, og slik luftflyt skal du lete lenge etter! Da er det jo ikke standardoppsettet i R3, og de som legger inn ekstra vifter vil jeg også si har litt mer forståelse av hva det vil si på støy og ytelse. Når det er sagt, er HAF-serien overlegen alle andre kabinetter når du får nok varme inn i kabinettet. Define R3 har aldri vært bygget for annet enn optimal stillhet og resultatene vil bli deretter. Det eneste kabinettet som kommer i nærheten blir Raven 02 og Fortress 02. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Da er det jo ikke standardoppsettet i R3, og de som legger inn ekstra vifter vil jeg også si har litt mer forståelse av hva det vil si på støy og ytelse. Når det er sagt, er HAF-serien overlegen alle andre kabinetter når du får nok varme inn i kabinettet. Define R3 har aldri vært bygget for annet enn optimal stillhet og resultatene vil bli deretter. Det eneste kabinettet som kommer i nærheten blir Raven 02 og Fortress 02. O rly? HW tester kabinettene kun med viftene som følger med. Det eneste kabinettet som slår R3 på prosessor temp er Antec 900 - Ser ikke at HAF serien er så overlegen her. På skjermkort temp slår R3 HAF 912 PLUS og HAF MINI 922, men er HAF X er dog bedre enn R3 - Ikke overlegen her heller. På harddisk temp slår R3 HAF X og HAF 912 PLUS, men HAF MINI922 er bedre enn R3 - Heller ikke her er HAF serien overlegen På Systemtempratur er ikke R3 så god, men det slår HAF 912 PlUS, men HAF X og HAF MINI 922 gjør det bedre - Også her kan du ikke si at HAF serien er overlegen. Den mest aktuelle kandidaten for R3 vil jo være HAF X, som slår R3 på System temp og HAF X, men dette er er 2x12cm vifter vs. 1x23cm + 2x20cm +1x14cm. Get ur facts straight plox, HAF serien er ikke overlegen, og i denne situasjonen (skjermkorttemp) er det 1*C som skiller dem og dette med et vifteareal som er 5,3 ganger større (yep, i did the math). Vil du fortsatt mene at HAF X er et bedre kabinett enn R3 på kjøling? Og at R3 kun ble bygget for optimal stillhet er bullshit! De leverte det med moduvent systemet sitt, noe som ga brukeren valget mellom optimal stillhet og optimal kjøling, og det yter perfekt på begge områder. Rett og slett, det er R3 som er overlegent blant andre kabinetter som er ute nå, både på pris/ytelse/design/funksjonalitet Lawyered! Oh, and btw. Haf serien ser jo helt jævlig ut Endret 26. april 2011 av N1ko Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 O rly? Yes really HW tester kabinettene kun med viftene som følger med. Det eneste kabinettet som slår R3 på prosessor temp er Antec 900 - Ser ikke at HAF serien er så overlegen her. Se på systemtemperatur og loadtemperatur. Antec Nine Hundred har en systemtemperatur ved load som er på 25C, Define R3 har en loadtemperatur på 34C. Hvor er sammenhengen? Hovedkortet brukt er ikke M4A79T, men et MSI 790FX-GD70. 800D er definitvit ikke et godt luftkjølingskabinett grunnet størrelsen, det skjønner du vel? På skjermkort temp slår R3 HAF 912 PLUS og HAF MINI 922, men er HAF X er dog bedre enn R3 - Ikke overlegen her heller. På harddisk temp slår R3 HAF X og HAF 912 PLUS, men HAF MINI922 er bedre enn R3 - Heller ikke her er HAF serien overlegen På Systemtempratur er ikke R3 så god, men det slår HAF 912 PlUS, men HAF X og HAF MINI 922 gjør det bedre - Også her kan du ikke si at HAF serien er overlegen. Den mest aktuelle kandidaten for R3 vil jo være HAF X, som slår R3 på System temp og HAF X, men dette er er 2x12cm vifter vs. 1x23cm + 2x20cm +1x14cm. Get ur facts straight plox, HAF serien er ikke overlegen, og i denne situasjonen (skjermkorttemp) er det 1*C som skiller dem og dette med et vifteareal som er 5,3 ganger større (yep, i did the math). Vil du fortsatt mene at HAF X er et bedre kabinett enn R3 på kjøling? Og at R3 kun ble bygget for optimal stillhet er bullshit! De leverte det med moduvent systemet sitt, noe som ga brukeren valget mellom optimal stillhet og optimal kjøling, og det yter perfekt på begge områder. Rett og slett, det er R3 som er overlegent blant andre kabinetter som er ute nå, både på pris/ytelse/design/funksjonalitet Lawyered! Oh, and btw. Haf serien ser jo helt jævlig ut Vil at du skal lese denne anmeldelsen og si meg hvordan bit-tech.net har fått fullstendig andre resultater enn Hardware.no Define R3 review Her blir Define R3 slått av HAF X, Dark Fleet, Fortress/Raven 02, Phantom og CM 690 Advanced II for å nevne noen. Hvorfor skjer dette? Fordi Define R3 er bygd først for stillhet og så for akseptabel kjøling. Man kan ikke få i både pose og sekk, enten har du god kjøling, eller så er det stille. Uansett hvor mange vifter du stapper inn i Define R3, vil det alltid bli slått av HAF X og Fortress/Raven 02 for å nevne noen. Merk deg at den reviderte Raven 02 som er på markedet i dag kommer med 100% lik innmat med Fortress 02, den anmeldte utgaven er en eldre modell som ikke skal fåes kjøpt lenger. Jeg er helt enig i at HAF X er et stygt kabinett, men jeg nekter ikke for at det er et mesterverk hva luftkjøling angår. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Greit nok, jeg burde kansje sjekket andre kilder også, men værtfall i følge HW.no, som jeg velger å stole på, så er slettes ikke HAF serien noe overlegent, men hvilken nyhetsmedie OP vil stole på er opp til han selv. Vil også si at det er unødvendig å be han kjøpe en annen kjøler pga. kabinett. Kjøleren er ikke der for å tilpasse kjølingen du allerede har, men for å tilpasse nivået overklokking du vil oppnå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Greit nok, jeg burde kansje sjekket andre kilder også, men værtfall i følge HW.no, som jeg velger å stole på, så er slettes ikke HAF serien noe overlegent, men hvilken nyhetsmedie OP vil stole på er opp til han selv. Vil også si at det er unødvendig å be han kjøpe en annen kjøler pga. kabinett. Kjøleren er ikke der for å tilpasse kjølingen du allerede har, men for å tilpasse nivået overklokking du vil oppnå. Jeg sa at han burde kjøpe Zotac-utgaven, siden denne kjøleren sender all varmen ut av kabinettet. Gainward-kjøleren er laget for kabinetter som har god luftflyt (HAF-serien f. eks.) der mesteparten av varmen ender opp inne i kabinettet og det blir opp til kjølesystemet å få ut varmen. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 O rly? Yes really HW tester kabinettene kun med viftene som følger med. Det eneste kabinettet som slår R3 på prosessor temp er Antec 900 - Ser ikke at HAF serien er så overlegen her. Se på systemtemperatur og loadtemperatur. Antec Nine Hundred har en systemtemperatur ved load som er på 25C, Define R3 har en loadtemperatur på 34C. Hvor er sammenhengen? Hovedkortet brukt er ikke M4A79T, men et MSI 790FX-GD70. 800D er definitvit ikke et godt luftkjølingskabinett grunnet størrelsen, det skjønner du vel? På skjermkort temp slår R3 HAF 912 PLUS og HAF MINI 922, men er HAF X er dog bedre enn R3 - Ikke overlegen her heller. På harddisk temp slår R3 HAF X og HAF 912 PLUS, men HAF MINI922 er bedre enn R3 - Heller ikke her er HAF serien overlegen På Systemtempratur er ikke R3 så god, men det slår HAF 912 PlUS, men HAF X og HAF MINI 922 gjør det bedre - Også her kan du ikke si at HAF serien er overlegen. Den mest aktuelle kandidaten for R3 vil jo være HAF X, som slår R3 på System temp og HAF X, men dette er er 2x12cm vifter vs. 1x23cm + 2x20cm +1x14cm. Get ur facts straight plox, HAF serien er ikke overlegen, og i denne situasjonen (skjermkorttemp) er det 1*C som skiller dem og dette med et vifteareal som er 5,3 ganger større (yep, i did the math). Vil du fortsatt mene at HAF X er et bedre kabinett enn R3 på kjøling? Og at R3 kun ble bygget for optimal stillhet er bullshit! De leverte det med moduvent systemet sitt, noe som ga brukeren valget mellom optimal stillhet og optimal kjøling, og det yter perfekt på begge områder. Rett og slett, det er R3 som er overlegent blant andre kabinetter som er ute nå, både på pris/ytelse/design/funksjonalitet Lawyered! Oh, and btw. Haf serien ser jo helt jævlig ut Vil at du skal lese denne anmeldelsen og si meg hvordan bit-tech.net har fått fullstendig andre resultater enn Hardware.no Define R3 review Her blir Define R3 slått av HAF X, Dark Fleet, Fortress/Raven 02, Phantom og CM 690 Advanced II for å nevne noen. Hvorfor skjer dette? Fordi Define R3 er bygd først for stillhet og så for akseptabel kjøling. Man kan ikke få i både pose og sekk, enten har du god kjøling, eller så er det stille. Uansett hvor mange vifter du stapper inn i Define R3, vil det alltid bli slått av HAF X og Fortress/Raven 02 for å nevne noen. Merk deg at den reviderte Raven 02 som er på markedet i dag kommer med 100% lik innmat med Fortress 02, den anmeldte utgaven er en eldre modell som ikke skal fåes kjøpt lenger. Jeg er helt enig i at HAF X er et stygt kabinett, men jeg nekter ikke for at det er et mesterverk hva luftkjøling angår. tviler sterkt på dette, rett og slett fordi man kan plassere 2 stk 140mm vifter i toppen på Define HVIS MAN VIL. hullene er tettet igjen med lyddempende og isolerende materiale standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå