fomox Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hei, Har vært på hytta i et par dager nå, før jeg dro lå cpu viften på ca. 2k-2,5k rpm. Nå når jeg kom hjem ligger den på alt fra 3-5k! Temperaturen ligger på ca. 39 Celsius så den er ikke høy. Kjører windows 7 64bit fra bukta om det skulle ha noe å si. Noen som kan ha noen ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Nå er ikke eg helt sikker på hva som er normal rpm, men synes over 2000k for å være idle er litt høyt kanskje.... Den har kanskje økt i hastighet for å opprettholde temperaturen den er muligens satt til å kjøle. Da er det nok kommet litt/mye støv i kjøleribbene eller andre steder som gjør at det blir hett inni kabinettet Lenke til kommentar
fomox Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Maskinen har vært avslådd mens jeg var på hytta. Er ikke støv i kjøleribbene, maskinen er 2 uker gammel i tillegg. Virker som vifta datt til 2500 rpm etter jeg utvidet aktiveringstiden i windowsen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 MS: vi svir hardwaren din om du ikke betaler Lenke til kommentar
fomox Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Virker uheldigvis slik ja Lenke til kommentar
fomox Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 ser ut som jeg kan ha tatt feil allikevel. nå ligger den bare stabilt på ca. 3700 rpm på idle (dvs. firefox bruk) hvor den tidligere har brukt ca. 1500 (noe som det står at den skal i instillingene) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hvilket hovedkort har du? Hvilket program bruker du for avlesning av RPM? Eller bruker du bios instillingene for å lese av? Har du prøvd Speedfan? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 hva med å skrive hvordan hardware du har? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hvilken vifte er det snakk om? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 MS: vi svir hardwaren din om du ikke betaler I dette tilfellet er det vel heller motsatt? MS: Vi blåser maskinvaren din ut dersom du ikke betaler. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hvem vil ikke ha en 4000 rpm-vifte i kabinettet? Jeg skulle ønske jeg hadde hatt seks, så kunne jeg brukt PCen min som vekkerklokke i tillegg til spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå