Gå til innhold

Packard Bell Easynote som starter, men vil ikke boote riktig

Kenzz

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Packard Bell som er ca 1 år gammel.

Det som skjedde var at når jeg startet maskinen, så kom jeg til skrivebordet og klikket på et ikon. Da kræsjet hele maskinen og frøs, så jeg måtte til slutt holde av knappen inne til den slo seg av.

Nå når jeg skal starte maskinen så får jeg to valg.

Et der jeg kan starte windows på vanlig måte, noe som ikke fungerer. Den stopper ved et windowsbilde, tror det er rett før passordet mitt skal komme opp.

Det andre er at maskinen skal kjøre sånn egen feilsøking, men den står bare og søker i flere døgn uten at det skjer noe, og det står at det KAN ta en time.

Takker for supre svar! Trenger virkelig hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det andre er at maskinen skal kjøre sånn egen feilsøking, men den står bare og søker i flere døgn uten at det skjer noe, og det står at det KAN ta en time

Ikke noe supert svar dessverre.

Høres ut som om harddisk feil (eventuellt filsystemet er korrupt).

Ville sendt den inn til kjøps stedet på garantien.

Før den sendes inn ville jeg ha bootet den med f.eks en linux live-cd for å prøve å få kopiert ut filer/data som skal tas vare på.

Når man sender PC inn på reprasjon tar de ikke hensyn til "private" data og programmer utover det som er standard operativsystem og tilleggs applikasjoner for nevnte modell.

Lenke til kommentar

Garanti eller eventuelt reklamasjon.

Alle varer du kjøper av Elkjøp er dekket av både garanti og reklamasjonsrett. Garantiene kan variere fra merke til merke og ha forskjellig innhold, men reklamasjonsretten er lovfestet og følger alle produkter.

Lengden på reklamasjonsretten varierer i forhold til produkttypen. Produkter som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett, dette er f.eks. store hvitevarer, TV apparater, stasjonære HI-FI anlegg, PC og mobiltelefoner.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=Yf8KeQuvnvoAAAEojxVusa.T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...