Lommebok Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg testet nettet mitt helt tilfeldig nå nettopp. Det jeg har hørt er at man alltid for høyere download enn upload, med mindre man ikke har fiber(?) Men jeg fikk mye mer upload enn download: http://www.speedtest.net/result/1267820807.png er dette riktig? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Jeg betaler for 25 ned og 10 opp, så noe må det jo være. Eneste som brukte nett da jeg testet var skype og selve nettlesern da. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Vist du betaler for 25 ned og 10 opp så burde du ha ringt til Telenor. Betaler sjøl for 25 ned og 5 opp, og har den hastigheten opp og ned på linja. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Jeg betaler for 25 ned og 10 opp, så noe må det jo være. Eneste som brukte nett da jeg testet var skype og selve nettlesern da. Jeg blingsa på Mb og MB men uansett så er det noe rart ja. Sikker på at du ikke har noen uønskede gjester på det trådløse nettet ditt eller noe lignende. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Jeg betaler for 25 ned og 10 opp, så noe må det jo være. Eneste som brukte nett da jeg testet var skype og selve nettlesern da. Jeg blingsa på Mb og MB men uansett så er det noe rart ja. Sikker på at du ikke har noen uønskede gjester på det trådløse nettet ditt eller noe lignende. Jeg har kryptert nettet, jeg har fiksa slik at kun jeg og noen andre pcer har tilgang til nettet. (blokkert mac adresser) Ser heller ingen andre mac adresser som er inne. hmmm Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Jeg betaler for 25 ned og 10 opp, så noe må det jo være. Eneste som brukte nett da jeg testet var skype og selve nettlesern da. Jeg blingsa på Mb og MB men uansett så er det noe rart ja. Sikker på at du ikke har noen uønskede gjester på det trådløse nettet ditt eller noe lignende. Jeg har kryptert nettet, jeg har fiksa slik at kun jeg og noen andre pcer har tilgang til nettet. (blokkert mac adresser) Ser heller ingen andre mac adresser som er inne. hmmm MAC-filtering er ingen form for kryptering. Det er ingen problem å finne hva slags mac-adresse som er tilkoblet routeren din, og så spoofe denne. Anbefaler at du ordner WPA2 AES-kryptering for din og andres sikkerhet. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Du bør jo sørge for at ingenting annet står å laster ned samtidig som du tester ellers så vil jo det påvirke resultatet. Men 4.5MB/s ut tyder jo på en ca. 50mbit linje og det visste jeg ikke Telenor leverte. Hva slags linje er dette ? Jeg betaler for 25 ned og 10 opp, så noe må det jo være. Eneste som brukte nett da jeg testet var skype og selve nettlesern da. Jeg blingsa på Mb og MB men uansett så er det noe rart ja. Sikker på at du ikke har noen uønskede gjester på det trådløse nettet ditt eller noe lignende. Jeg har kryptert nettet, jeg har fiksa slik at kun jeg og noen andre pcer har tilgang til nettet. (blokkert mac adresser) Ser heller ingen andre mac adresser som er inne. hmmm MAC-filtering er ingen form for kryptering. Det er ingen problem å finne hva slags mac-adresse som er tilkoblet routeren din, og så spoofe denne. Anbefaler at du ordner WPA2 AES-kryptering for din og andres sikkerhet. Mulig jeg formulerte meg feil, men jeg har kryptert med WPA2 og jeg har slik at jeg kan blokkere mac adresser. Vist du betaler for 25 ned og 10 opp så burde du ha ringt til Telenor. Betaler sjøl for 25 ned og 5 opp, og har den hastigheten opp og ned på linja. Jeg ringte telenor i dag. Dem fant ingen feil på linjen. Kan feste materiale på nettverkskabelen til pcen være feilen? For jeg har hørt at "stifter" ikke skal brukes på slike type kabler, men det har blitt brukt her. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Stifter kan klemme kabelen, men skal som regel mye til. Iallefall på de hastighetene vi snakker om her, så tror ikke det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Nei, nå er jeg oppgitt over meg selv. Jeg fant bærbaren min liggenes bak stasjonæren min og den sto å lastet ned for fult. Huff.. Case closed. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå