Bobby1 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Kjører nå trådløst nettverk, men etter å ha fått oppgradert til 25/25 Mbit/s internert, så er det trådløse nettverket flaskehalsen! Farten er veldig ustabil å får sånn typsik 16/10 Mbit/s Å legge nye kabler i huset er uaktuelt, siden det ikkje er mitt hus Hjemmesentralen er på samme rom som eg har PCen i, men routeren er i ei annen del av huset Mellom hjemmesentral og router går det ein CAT5e kabel. Etter som eg har hørt, brukes kun 2 av parrene i kabelen på ethernet Går det da ann å splitte kabelen slit at eg kan ta tilbake "signal" frå ruteren til pcen min? Ville da denne fungert til dette: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156767999 Laget ein teining, siden eg ikkje er så god å forklare Endret 25. april 2011 av Bobby1 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Problemfritt. Kjør på! 1 Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Husk at alle 4 par faktisk benyttes hvis man kjører Gigabit (1000BASE-T), men det er kanskje ikke noe tema? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Cat5e er og i svakeste laget for gigabit nett. Det bør heller ikke være noe problem å dra internett over 100 nettet. [edit:fjernet doblet text] Endret 27. april 2011 av Cerwell Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Det fungerte! Etter alle år med trådløst nettverk, så får eg endelig kabel Ja, fikk bare 100 Mbps, men det gjør ikkje noko, fordi alle andre pcer i huset går over trådløst nettverk :=) Lenke til kommentar
tombayo Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Cat5e er og i svakeste laget for gigabit nett. Det bør heller ikke være noe problem å dra internett over 100 nettet. [edit:fjernet doblet text] Feil. Gigabit ethernet krever ikke noe bedre kabel enn Fast ethernet(100mbit). Kjører fortsatt på 100Mhz, men bruker til gjengjeld alle lederene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå