sedsberg Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Har 7 harddisker og kun 6 porter på hovedkortet. Kjøpte derfor en rimelig Promise SATA300 TX4-kontroller i håp om at jeg kunne bruke siste disken på den. Men etter alt fra 30 min. til et par dager så forsvinner disken som er tilkoblet den kontrolleren. Disken fungerer på HK-kontrolleren og andre disker forsvinner også på Promise-kontrolleren. Fant så ut at jeg brukte gamle drivere. Lasta ned nyeste drivere fra Promise og da ble alt mye værre. Nå fryser først hele maskina (bortsett fra mIRC og et par andre programmer) og SÅ forsvinner disken. Noen tips til hva som kan være galt? Eller vet noen om en annen, noenlunde rimelig 4-ports SATA-kontroller (helst PCIe)? OS: Windows XP x64. HK: Asus P5Q Deluxe. 8GB RAM. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det høres ut som du har fått en råtten kontroller, rett og slett. På den andre siden: 60bit XP har et svært beskjedent utvalg av drivere i forhold til andre OS. Jeg ville rådet deg til å teste andre OS før du avskriver den. Hvis ikke så får du den kanskje bare i retur med beskjeden "ingen feil funnet" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Fant nå ut at i hvertfall den ene disken (WD5001ABYS) er defekt. Ser bare ut til at intel-kontrolleren og promisen reagerer forskjellig på defekte disker. Typisk min uflaks om flere disker har røket samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå