Mislykket Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Dell Studio 1749 Windows 7 64-bit Oppgraderte fra Advanced System Care 3 til 4 igår. Tok en deep scan og da startet problemene. Etterpå ble den så treg at det var nesten umulig å gjøre noe. Trykket på en mappe, tok 4-5 minutt før den åpnet seg. Så hang plutselig laptopen, måtte dra ut strømmen. Dette skjedde 15+ ganger igår. Til slutt skjønte jeg det var ASC. Jeg tok en rollback av de endringen jeg hadde gjort med ASC, og så avinstallerte jeg programmet. Da så laptopen ut til å være normal. Men så... Brukte laptopen i ca. 30 minutt igår, programmer som var oppe var FM 2011, Firefox og VLC. Etter 30 minutt frøs laptopen igjen. Ut med strømkontakten. Testet igjen, og joda, etter ei stund frøs laptopen igjen, før den frøs begynte den plutselig å bli treg. Kjørte CCleaner og renset windows, den stopper opp på 27% da det virker å være en hel haug med png filer med navn jeg ikke kjenner. Dette ligger i C:\$recycle.bin\S-1-5-21... et eller annet? (håper noen skjønner hva jeg mener). Kan bare se mappen i CCleaner, ikke fysisk på maskinen. Etter ei stund henger pc'en da jeg prøver å gjøre dette, så mens jeg skriver her kopierer jeg alt i wordpad og lagrer, for jeg må stadig dra ut strømmen da den plutselig fryser. CCleaner får aldri gjøre seg ferdig med å rense, kommer bare til 27%, så fryser maskinen. I tillegg er teksten på maskinen blitt ganske rar etter dette. Vond å lese og tykk. Har prøvd å rette på dette i kontrollpanel men finner ikke ut av det. Merker det spesielt godt i firefox, veldig irriterende Jeg orker bare ikke tanken på en ren installasjon, går jo en hel dag med til det, men tanke på programmer og slikt som skal installeres etterpå. Jeg håper på en annen utvei. Setter stor pris på om noen kan hjelpe, komme med råd, trenger dere mer info, får dere det, skal gjøre så godt jeg kan. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Jeg fikk renset ferdig med CCleaner. Men det hjelper visst ikke i det hele tatt. Det er om mulig, enda verre enn før. Oppstarten er treg, maskinen hakker omtrent hele tiden, så fryser den. Jeg har McAfee (kom med laptopen) internet security installert, og nå slår sanntidsskanningen seg av automatisk hele tiden, jeg skrur den på, så skrur den seg av. Kan det være noe virus? Jeg får heller ikke skannet med McAfee, maskinen henger etter jeg starter en full scan. Begynner å blir skikkelig nervøs her. Jeg started i sikkerhetsmodus og tok systemgjennoppretting til igår kl. 18. Men har akkurat de samme problemene for det Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Er det ingen har som råd eller vært borti lignende situasjon? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Jo - det er mange som har "vært borti lignende situasjon". Problemet er at det er en håpløs affære å begynne å feilsøke på - da man ikke har noen aning om hva som er "forsvunnet". Reinstaller windows - og stå over bruk av register rensings programmer. Effekten av disse rensingene av nøkler er "placebo only". Endret 26. april 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Ja jeg skjønner. Trodde at registerrensingsprogrammer var bra jeg? I noen tilfeller ble pc'en min raskere (har brukt de i flere år), men jeg antar også at man bør ha god peiling på dette og faktisk vite hva man fjerner av registernøkler osv.. Noe jeg ikke har. Blir nok formatering, det sikreste og beste ja. Takk for svar da Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Kan nevne at jeg prøvde en siste utvei og fikk fikset problemet slik at jeg slapp å formatere. Nå løst Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Godt å høre, men jeg anbefaler deg å skrive hva denne siste utveien var :o) Kan jo være nyttig for andre som kan ha samme problem. Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Ok. Jeg tilbakestilte (rollback) endringene jeg gjorde i Advanced System Care og Auslogics BoostSpeed. Fjernet programmene, installerte de jeg hadde fra før (da maskinen virket normalt). Problemene fortsatte for det meste uten at jeg skjønte hvorfor. Men så fant jeg ut at det var nå jeg startet uTorrent at maskinen gikk tregt igjen. Har brukt det i mange år uten problemer. Men etter dette tullet med ASC begynte uTorrent å sluke minne opp til 95-100% mens det var aktivt. At uTorrent plutselig bruker all minne (har aldri gjort før og jeg har lastet ned mye mer samtidig enn nå) antok jeg hadde en sammenheng med ASC? Skjønte da at jeg måtte sette ned maks opp/nedlastning for at maskinen ikke skal hakke/fryse, og det hjalp. Det kom også noen Windows 7 oppdateringer som ser ut til å ha hjulpet en del. For å oppsummere: - Først var problemet ASC (deep scan/care) - Så var problemet Auslogics BoostSpeed (deep scan/care) - Så må det ha skjedd noe som forårsaket at uTorrent "dreper" maskinen Bedre forklaring har jeg dessverre ikke, som sagt, har bare "litt" peil på data Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå