Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle en gutt at du liker ham?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15 år og har aldri hatt en kjæreste (barnehage og første klasse teller vel ikke her). Hele livet mitt har jeg vært guttejenta, nerden (fordi jeg får gode karakterer) og på en måte alles venn. Ingen av vennene mine synes at jeg er feit, men det er ikke slik jeg ser meg selv. Egentlig hadde jeg ikke noe problem med meg selv, helt til denne gutten kom inn i bilde. Han er alt jeg ser etter i en gutt. Blå øyne, smilehull, fregner, flott musikksmak, spiller gitar, intelligent, morsom på en smart og sarkastisk måte. Han har et slikt syn på verden som jeg kan forstå. Mange sier også at vi er veldig like.

I alle disse diskusjonene er det bare gutter som spør "Er hun interessert i meg?" o.l. Men det er nesten ingen jenter som er slik. Jeg vet ikke om han liker meg, men har veldig lyst til å fortelle ham at jeg liker han. Jeg er ikke så sosial, og kan liksom ikke bare gå bort til ham å spør om å være venner f.eks. Jeg har vel ingenting å tape, men likevel klarer jeg ikke å ta til motet å si det til ham.

Noen tips til hvordan jeg kan komme nærmere ham og kanskje senere fortelle ham om forelskelsen min?

Postet av anonym: f074f132949b5a827c32e2f55efd67c7

Postet av anonym: 6ab6bfa234dd1c6db571d6ac1a920c82

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold øyekontakt i noen sekunder mens du smiler, er ikke verre enn det :)

Spør han hvem han liker (kanskje på facebook/msn). Da må du forresten være forberedt på å få spørsmålet tilbake også.

Går du i klasse med han? Du høres ut som ei bra jente forresten :)

Lenke til kommentar

Øyekontakt er nok metoden, ja. Merket for noen dager siden når en jente begynte å holde øyekontakt med meg sånn 1-3 sekunder mer enn hva som er normalt og øynene glødet, at da var det gnister på gang. Føler den dag i dag at om jeg bare hadde pratet med henne hadde vi vært sammen dagen etterpå, men situasjonen tillot aldri det... argh!

Uansett, øyekontakt, that's the way!

Lenke til kommentar

Hold øyekontakt i noen sekunder mens du smiler, er ikke verre enn det :)

Spør han hvem han liker (kanskje på facebook/msn). Da må du forresten være forberedt på å få spørsmålet tilbake også.

Går du i klasse med han? Du høres ut som ei bra jente forresten :)

Han er aldri på facebook eller msn, og noen ganger føler jeg at han logger seg av når jeg logger meg på :(

Og ja vi går i samme klasse.

Takk :D

Lenke til kommentar

Alltid koselig med slike tråder!

Et ord jeg tror er passende i denne situasjonen er tålmodighet. Det tar tid å bygge opp et sosialt forhold til hverandre, og de forholdene som varer lengt er ofte de hvor partene har brukt god tid på å bli kjent med hverandre. Å gå bort til en gutt og si " jeg liker deg " vil nok skremme gutten mer enn det vil hjelpe.

Start i det små. Øyekontakt og et smil er et fint sted å starte. Se litt på responsen hans. Smiler han tilbake? Ser han på deg etter at du har brutt øyekontakten? Her vil du nok få en liten pekepinn på om det kan være noe mellom dere. Bygg på videre, og begynn å snakk med han. Si "god morgen" til han om du møter han i klasserommet, og prøv å snakk med han. Snakk om felles interesser, noe som har skjedd i timen, eller spør hvordan det gikk på en prøve dere har hatt. ikke tenk på at du skal føre en samtale med en hjertet banker for, tenk at det bare er en helt vanlig klassekamerat. Om han er oppriktig glad for at du viser han litt oppmerksomhet kan du dra det litt lenger. Prøv å få vite mer om han, og la han få vite litt om deg.

Dere er sikkert venner på facebook. Prøv å start en samtale når du føler det passer. Kanskje du skal spørre om mobilnummeret hans etterhvert. Kanskje dere på dette tidspunktet er heldige og skal på en felles fest, skoletur eller lignende? Innen den tid har du nok fått en følelse av hvordan dette ligger ann, og om det kan bli noe.

Ha tro på deg selv, og sett små mål. Ta initiativet til samtaler på facebook og på skolen. Gi han litt ekstra oppmerksomhet med noen blikk, eller et smil til denne gutten. Du vil nok fort merke om det er noe mellom dere.

Du høres ut som ei super jente, og med den instillingen, og den selvtilitten du besitter, har du et godt utganspunkt!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Alltid koselig med slike tråder!

Et ord jeg tror er passende i denne situasjonen er tålmodighet. Det tar tid å bygge opp et sosialt forhold til hverandre, og de forholdene som varer lengt er ofte de hvor partene har brukt god tid på å bli kjent med hverandre. Å gå bort til en gutt og si " jeg liker deg " vil nok skremme gutten mer enn det vil hjelpe.

Start i det små. Øyekontakt og et smil er et fint sted å starte. Se litt på responsen hans. Smiler han tilbake? Ser han på deg etter at du har brutt øyekontakten? Her vil du nok få en liten pekepinn på om det kan være noe mellom dere. Bygg på videre, og begynn å snakk med han. Si "god morgen" til han om du møter han i klasserommet, og prøv å snakk med han. Snakk om felles interesser, noe som har skjedd i timen, eller spør hvordan det gikk på en prøve dere har hatt. ikke tenk på at du skal føre en samtale med en hjertet banker for, tenk at det bare er en helt vanlig klassekamerat. Om han er oppriktig glad for at du viser han litt oppmerksomhet kan du dra det litt lenger. Prøv å få vite mer om han, og la han få vite litt om deg.

Dere er sikkert venner på facebook. Prøv å start en samtale når du føler det passer. Kanskje du skal spørre om mobilnummeret hans etterhvert. Kanskje dere på dette tidspunktet er heldige og skal på en felles fest, skoletur eller lignende? Innen den tid har du nok fått en følelse av hvordan dette ligger ann, og om det kan bli noe.

Ha tro på deg selv, og sett små mål. Ta initiativet til samtaler på facebook og på skolen. Gi han litt ekstra oppmerksomhet med noen blikk, eller et smil til denne gutten. Du vil nok fort merke om det er noe mellom dere.

Du høres ut som ei super jente, og med den instillingen, og den selvtilitten du besitter, har du et godt utganspunkt!

Lykke til! :)

Tusen takk, jeg føler meg like selvsikker som du forteller meg at jeg er. Supre råd, håper det går bra :D

Lenke til kommentar

Spør om han vil daske deg i ansiktet med sin penis?

*se spoiler for seriøst svar*

Vel, litt mer seriøst; Si at du liker han. Er 15 selv, og jeg ville bare blitt glad om jenta sa det. Enten får du et skuffende svar, eller et positivt; men jeg kan meddele at du overlever begge, jeg har prøvd. :)

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Jeg er både redd for at det går dårlig, men det hadde vært verre om han gikk rundt å fortalte det til alle etterpå. Jeg prøver å si til meg selv flere ganger at han ville aldri gjort noe sånt, men han har overrasket meg flere ganger før.

Er det normalt at vi en dag har kanskje ganske god kontakt og gode samtaler, og neste dag så oppfører han seg som om jeg ikke eksisterer?

Lenke til kommentar

Kanskje han tester deg, prøver å få deg til å vise interesse, ikke vet jeg. Mange gutter, inkludert meg, orker dog ikke snakke med jenter hele tiden. Så ikke prat for ofte, da går han lei deg. :) Og ikke spør hver dag ''hva gjør du? :)'' start heller noen vettuge samtaler.

Og mest sannsynlig får hvertfall de nærmeste vennene hans vite det, tipper jeg. Spørs på hvor mye de prater om jenter. :) Er dog ikke verdens undergang; hele trinnet viste plutselig hvem jeg likte, uka etter jeg sa det til jenta. Haha :!:

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

snakk med han vis begge har vært på butikker ellerno i et friminutt og spør om han vil ha en slurk av brusen din eller lignende.

En fin måte og etablere kontakt og da vil han føle at han skylder deg noe tilbake.

''Hei du, DU! DU! DU!!!'' ''Ja?'' ''Vil du ha en slurk av brusen min?! :whistle: ''

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...