Gå til innhold

[Løst] Har reinnstallert Win7 64 Ultimate, men har spørsm.

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter lengre tids problemer har jeg nå reinnstallert Win7 for første gang.

Jeg trodde at Win7 formaterte harddisken automatisk, men jeg skjønner nå at den ikke gjør dette. Må jeg innstallere på nytt, eller er det noe annet jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her at du har 2 windows mapper?

Så ja reinstalasjon med formatering, kanskje en backup så du ikke minster noe?

Jeg gjorde en backup av det jeg trengte. Jeg har nå fått en windows.old mappe på :C.

Jeg kan vel muligens slette denne?

Hvordan er det med registeret. Vil alt bli slettet i reg ved reinstallerering?

Hvis det er tilfellet er det vel greit å slette de resterende folderene på hard disken?

Lenke til kommentar

Bare å slette windows.old mappen ja. Men har du mange andre mapper fra tidligere, må du enten slette en og en der, eller så vil selvsagt en formatering rydde opp i alt.

Men alt fra Windows og programfiler og dokumentmappen skal ligger under windows.old mappen.

Lenke til kommentar

Bare å slette windows.old mappen ja. Men har du mange andre mapper fra tidligere, må du enten slette en og en der, eller så vil selvsagt en formatering rydde opp i alt.

Men alt fra Windows og programfiler og dokumentmappen skal ligger under windows.old mappen.

Takk for svar LMH1 og myhken!

Er det sånn at alle registeroppføringer er slettet også, pluss alt annet gammel moro som kan sinke maskinen?

Unnskyld hvis spørsmålene er litt dumme, men man får lære så lenge man kan. :D

Lenke til kommentar

Alle register oppføringer er ferske.

Mappen C:\Windows med under mapper er helt fersk.

Bruker profiler C:\Users evt C:\Brukere er ferske.

Programfiler og Programfiler(x86) er ferske for de applikasjonene/undermapper som medfølger Win 7.

Det er helt unødvendig med formattering av partisjonen om du reinstallerer Windows 7.

Alt gammelt plasseres i C:\Windows.old - og man kan i ro og mak kopiere/flytte tilbake data/filer man vil beholde - føre windows.old mappen deletes.

Lenke til kommentar

Alle register oppføringer er ferske.

Mappen C:\Windows med under mapper er helt fersk.

Bruker profiler C:\Users evt C:\Brukere er ferske.

Programfiler og Programfiler(x86) er ferske for de applikasjonene/undermapper som medfølger Win 7.

Det er helt unødvendig med formattering av partisjonen om du reinstallerer Windows 7.

Alt gammelt plasseres i C:\Windows.old - og man kan i ro og mak kopiere/flytte tilbake data/filer man vil beholde - føre windows.old mappen deletes.

Takk skal du ha syar 2003! :thumbup:

Du og de andre har vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...